وزير دفاع سابق آمريكا اظهار كرد، حذف صدام حسين از عراق ارزش هزينه كردن نيروي انساني، مالي و سياسي را داشت.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا، در زمان حمله به عراق تصریح کرد که حذف صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق ارزش جنگیدن را داشت و از اقدامات خود در آن زمان ابراز تاسف نکرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش امروز(پنج شنبه) خود به استناد کتاب زندگی نامه رامسفلد نوشت: اگر صدام حسین در عرصه قدرت باقی می‌ماند، خاورمیانه بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی می‌شد که امروز هست.

وزیر دفاع سابق آمریکا و سایر مقامات آمریکایی، وجود سلاح‌های کشتار جمعی درعراق را در توجیه حمله خود به این کشور اعلام می‌کنند و این در حالی است که هیچ سلاح کشتار جمعی در حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ یافت نشد.

دونالد رامسفلد، یکی از طراحان حمله به عراق بود و در سال ۲۰۰۶ پس از آنکه نیروهای آمریکایی پس از سه سال و نیم جنگ در عراق با موانع زیادی مواجه شدند، از سوی جورج بوش، رییس جمهور وقت آمریکا بر کنار شد.

کتاب رامسفلد شامل زندگی نامه و بیوگرافی وی است اما بیش از نیمی از کتاب به دوران تصدی وی در سمت وزیر دفاع آمریکا در دولت بوش اختصاص دارد.

روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشت، رامسفلد در اظهارات خود که در وب سایتش منتشر شده در خصوص اقدامات و تفکرات خود درباره جنگ عراق سخن گفته است.

به گزارش این روزنامه، بیشتر توضیحات رامسفلد در مورد اختلاف نظرهای پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا پیش از حمله به عراق بود و به گفته وی همین مسائل سبب شد آنها در مدیریت پس از جنگ با مشکل مواجه شوند.

در این گزارش، دونالد رامسفلد دوران ریاست جمهوری بوش را مملو از تصمیم گیری‌های نامنسجم توصیف کرد که همین امر موجب اختلال در روند جنگ عراق شد.

وی گفت: بوش نیز به این علت که برای حل اختلافات میان مشاوران ارشد تلاش بیشتری نکرد، مقصر است.

رامسفلد با متهم کردن بوش که وی می‌توانست نیروهای بیشتری را تامین کند، نوشت: مواقعی بود که حضور بیشتر نیروها می‌توانست مشکل ما را حل کند.

دونالد رامسفلد اذعان كرد: حال كه به گذشته نگاه ميكنم، ميبينم كه در برخي موارد وزارت دفاع آمريكا ميتوانست عملكرد بهتري داشته باشد.