به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی درباره حادثه تیراندازی ۵ روز گذشته به یک مدرسه ابتدایی در آمریکا و قوانین کنترل سلاح در این کشور به اظهار نظر پرداخت.

بر اساس این گزارش اوباما در آغاز سخنانش به سیر صعودی حوادثتیراندازی در این کشور که به «پدیده‌ای مسری تبدیل شده» اشاره کرد و لزوم انجام اقداماتی برای جلوگیری از خشونت با اسلحه را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به شدت گرفتن بحث‌های لزوم اعمال تغییرات در قوانین کنترل سلاح در خلال روزهای گذشته گفت: «همان‌طور که روز یکشنبه هم گفتم هیچ قانون یا مجموعه قوانینی نیست که بتواند جلوی اعمال خشونت‌بار غیرعقلانی در جامعه ما را بگیرد.»

در روزهای گذشته بسیاری از گروه‌های فعال در زمینه کنترل قوانین حمل سلاح خواستار اعمال محدودیت - هایی در این راستا شده بودند، با این حال برخی تحلیل‌ها نیز بر نهادینه شدن فرهنگ خشونت در آمریکا در نتیجه رواج بازی‌های رایانه‌ای خشن و فیلم‌های خشونت‌آمیز تأکید کرده بودند.

اوباما افزود: «آنچه ما به آن نیاز داریم این است که دسترسی به سلامت روان را هم به اندازه دسترسی به سلاح آسان کنیم.»

وی ادامه داد: «ما باید به فرهنگی که به کرّات سلاح و خشونت را شکوهمند معرفی می کند نگاه دقیق تری داشته باشیم. هر اقدامی که ما انجام می دهیم باید از درون خانه و از اعماق وجودمان برخیزد.»

رئیس جمهور آمریکا، علی رغم این تصریح کرد اینکه این مسئله، موضوع پیچیده‌ای است دلیلی برای اینکه اقدامی در این مورد صورت نگیرد، نیست و لازم است تلاشهایی برای پیشگیری از بدترین اشکال خشونت انجام شوند.

آقای اوباما خاطرنشان کرد وی به همین دلیل به اعضای کابینه دستور داده است حداکثر تا ژانویه سال بعد طرح‌های ملموسی برای حل این معضل ارائه دهند.

رئیس جمهور آمریکا در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه اکثر آمریکایی‌ها اکنون با منع فروش سلاح - های تهاجمی موافق هستند، بتواند قوانین لازم در این راستا را به زودی به حالت اجرایی درآورد.

اظهارات اوباما در واکنش به گسترش موج اعتراضات به قوانین حمل سلاح در آمریکا پس از تیراندازی به مدرسه ابتدایی سندی هوک در ایالت کانکتیکت آمریکا صورت گرفت که در جریان آن ۶ فرد بزرگسال و ۲۰ کودک جان باختند.