به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،، سیدمهدی موسوینژاد اظهار کرد: در قراردادهایی که با کارکنان زن روس نیروگاه بوشهر منعقد میشود، آنها از طریق دریافت حق حجاب مبلغی میگیرند، اما متاسفانه نسبت به رعایت اصول و معیارهایی که در قرارداد ذکر شده، توجه لازم نمیشود.

وی اضافه کرد: حضور این افراد از نظر بی‌حجابی و بدحجابی در استان تاثیرگذار بوده و اثرات منفی داشته است. ما معتقدیم باید رعایت اصول و معیارهای فرهنگ موجود جامعه در این ملاحظات انجام شود؛ چراکه این امر جزو حقوق مردم است و نباید خدشه‌دار شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه نظارت کافی بر رعایت هنجارهای جامعه توسط زنان روس نیروگاه بوشهر نمی‌شود، گفت: تردد این افراد در سطح شهر به راحتی انجام می‌شود و به نظر ما عدم رعایت حجاب باعثمی‌شود که حضور آنها فسادانگیز باشد و در حوزه اخلاق، هنجارها و ارزش‌های اجتماعی تاثیرات منفی بگذارد.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: دریافت حق حجاب موضوعی توافقی است و من جایی ندیدم چنین قانونی وجود داشته باشد، بلکه طرف قرارداد تقبل می‌کند که در ازای اجرای تعهد، مبلغی را پرداخت کند. مهم این است که طرف دیگر قرارداد به این تعهدات عمل کند.

وی با بیان اینکه حضور کارکنان خارجی نیروگاه بوشهر نسبت به گذشته کاهش یافته، تصریح کرد: با این وجود درصدی از کارکنان خارجی همچنان در بوشهر کار و زندگی می‌کنند و نباید اجازه داده شود که هنجارهای اجتماعی توسط این افراد به راحتی زیر پا گذاشته شود.

این عضو مجمع نمایندگان بوشهر همچنین از تهیه گزارشی در همین رابطه خبر داد و گفت که این گزارش را پس از تکمیل به کمیسیون فرهنگی ارائه خواهد کرد