محکومیت طرح ازدواج همجنس‌گرایان از سوی اسقف اعظم

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ،ویسنت نیکولز اسقف اعظم کلیسای کاتولیک وستمینیستر در مراسم دعای شب کریسمس با انتقاد شدید از طرح دولت محافظهکار برای رسمیت بخشیدن به ازدواج همجنسگرایان، آن را غیردموکراتیک و ناهنجاری توصیف کرد.

نیکولز گفت: «این طرح به صراحت ناهنجار است.»

وی تصریح کرد که طرح ازدواج همجنسگرایان در مانیفست هیچ‌یک از احزاب سیاسی انگلیس نیامده است؛ از آن نظرخواهی نشده و هیچ بیانیه رسمی از سوی ملکه انگلیس در این رابطه منتشر نشده است. این طرح هنوز در مرحله ابتدایی قانون است. از منظر دموکراتیک، این یک ناهنجاری است.

اسقف اعظم انگلیس همچنین «دیوید کامرون» نخست وزیر را به سطحی نگری متهم کرد و گفت: «نخست وزیر اعلام کرده که همه آنچه که برای ازدواج لازم است عشق و تعهد است…اما من فکر می‌کنم این مسئله سطحی نگری است و خجالت دارد که درباره چنین موضوعاتی تفکر لازم نمی‌شود.»

نیکولز در ادامه پیوند زناشویی را ستود و تصریح کرد که این مسئله آفریننده زندگی انسانی است.

وی همچنین از تمام کاتولیک‌ها خواست تا به جریان مبارزه علیه این طرح را که در حال پیشرفت است، بپیوندند.

بر اساس طرح دولت محافظه‌کار انگلیس، همجنسگرایان قادر خواهند بود ازدواج خود را در برخی از کلیسا‌ها به طور رسمی ثبت کنند. اما این موضوع در «کلیسای انگلستان» قدغن اعلام شده است.

این در حالی است که شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس به شدت با این طرح مخالفت کرده و اعلام کردند که به آن رای منفی خواهند داد.