به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، معاریو در گزارش مفصلی درباره تحقیقات بینالمللی در خصوص مرگ عرفات و موضع سران رژیم صهیونیستی در رابطه با آن نوشت که برخی مقامات اسرائیلی از جمله موفاز و آوی دیختر از نتایج این تحقیقات احساس نگرانی شدید دارند.

به نوشته این روزنامه در سال‌های گذشته پس از آنکه انگشت اتهام به سمت اسرائیل به دلیل ترور عرفات نشانه رفت، سران اسرائیل آن را رد و این موضوع را به تمسخر گرفتند و اخیرا نیز مدعی شدند که ماده پولونیوم پیدا شده در لباس‌ها و لوازم شخصی عرفات ارتباطی به اسرائیل ندارد.

معاریو افزود که پس از اتخاذ تصمیم برای نبش قبر عرفات و نمونه‌برداری از جسد وی سران این رژیم کوشیدند که فلسطینیان و حماس و غیره را به ترور عرفات متهم کنند و جالب‌تر اینکه اسرائیل مدعی شد عرفات در یکی از مراکز درمانی لیبی که پس از سقوط هواپیمای وی تحت درمان قرار گرفته بود، به ویروس ایدز مبتلا و همین مسئله باعثمرگش شد.

معاریو همچنین نوشت که برخی از مقامات اسرائیلی از جمله موفاز و آوی دیختر از انجام تحقیقات بین‌المللی درباره مرگ عرفات احساس ترس دارند زیرا فلسطینیان که اکنون به کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل دست یافته‌اند، می‌توانند علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی اقامه دعوی کنند و سران اسرائیل را مورد محاکمه قرار دهند.

قرار است نخستین نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی نمونههای اخذ شده از جسد عرفات ماه آینده اعلام شود.