تغییر تاکتیک ارتش سوریه

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، طی دو هفته گذشته ارتش سوریه در درگیری با افراد مسلح و تروریست موفقیتهای چشمگیری داشته و آمار تلفات افراد مسلح به شدت افزایش یافت.

کشته شدن ۷۰ تک‌تیرانداز طی ۱۰ روز

در همین رابطه یک فرمانده نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو خبرنگار فارس در سوریه گفت: طی دو هفته گذشته در جنگ‌های خیابانی صورت گرفته بالغ بر ۷۰ تک تیرانداز تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

تغییر تاکتیک‌های جنگی ارتش سوریه

این فرمانده نظامی که خواست نامش فاش نشود، علت موفقیت‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه علیه تک تیراندازان تروریست را بکارگیری تاکتیک‌های جدید جنگی توصیف و از محرمانه بودن این تاکتیک‌ها خبر داد.

فرمانده مذکور علت پیشروی تروریست‌ها در برخی از استان‌های سوریه را عدم آمادگی ارتش سوریه در جنگ‌های پارتیزانی و شهری اعلام و اظهار داشت: ارتش سوریه همواره خود را برای یک جنگ کلاسیک و تقابل با ارتش اسرائیل آماده کرده بود.

موفقیت‌های بیشتر در انتظار مردم سوریه

وی افزود: تغییر کاربری ارتش و استفاده از نیروهای مردمی در راستای جنگ‌های خیابانی مستلزم آمادگی و زمان لازم می‌باشد، حال با توجه به رسیدن به این سقف آمادگی، مردم مظلوم سوریه در آینده نزدیک شاهد موفقیت‌های بسیار بیشتری در این زمینه خواهند بود.

از سوی دیگر وی خباثت تروریستها در استفاده از سپر انسانی و روحیه اسلامی ارتش و نیروهای مردمی و احتیاط لازم در برخورد با آنها را از دیگر عوامل کندی در موفقیت ارتش برشمرد