به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، فلاح ربیع عضو انجمن حقوق بشر بحرین در گفتوگو با شبکه العالم تصریح کرد: احکام صادر شده از سوی دادگاههای بحرین علیه انقلابیون، کاملا سیاسی است و به دلیل ابراز عقیده آنها درباره رژیم صادر میشود.



ربیع ادامه داد: رویدادهای بحرین بیانگر استفادۀ ابزاری رژیم حاکم از قوه قضائیه برای در هم کوبیدن مخالفان است و از عدم استقلال این قوه حکایت دارد، چرا که اغلب اعضای شورای عالی قضایی، از خاندان حاکم هستند.



به گفته این فعال بحرینی، سیاست اخراج مخالفان از وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی بحرین در حال اجرا است و نخست وزیر از مدتی قبل، دستور بازداشت، قطع حقوق و اخراج مخالفان سیاسی را صادر کرده است.



ربیع همچنین یادآور شد: اکثر اعضای قوه قضاییه از خاندان حاکم و هوادارانشان هستند و طبیعی است که از منویات این خاندان پیروی کنند، اما ملت خواستار نظامی دموکراتیک است که در آن، رأی مردم منشأ مشروعیت همه قوا باشد.



عضو انجمن حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: رژیم می کوشد با سرکوب، ملت را از تحقق خواسته‌هایش باز دارد و با صدور احکام ظالمانه، معترضان را به سرنوشت شخصیت‌های زندانی دچار کند. اما ملت با هر گونه سازش یا وعده دروغین درباره افزایش اختیارات نمایندگان مجلس یا اعطای کرسی‌های بیشتر به مخالفان در مجلس، مخالف است و مخالفان نیز پیشدستی نموده و اعلام کردند در انتخابات ۲۰۱۴ پارلمان شرکت نمی‌کنند.



به گفتۀ ربیع، یکی از علل ادامه بحران سیاسی در بحرین، حمایت کاخ سفید از رژیم آل خلیفه است و اگر دولت ایالات متحده از این حمایت دست بردارد، آل خلیفه در برابر خواسته‌های مردم تسلیم خواهد شد.



ربیع با اشاره به سفر نماینده وزارت خارجه آمریکا به منامه و مداخله سفارت آمریکا در امور بحرین، گفت: این اقدامات حاکی از دخالت مستقیم آمریکا در بحرین است و نشان میدهد که کاخ سفید میتوانست برای حل سیاسی بحران به رژیم آل خلیفه فشار وارد کند، اما این کار را نکرد؛ چرا که منافع راهبردی خود را به اجرای اصول حقوق بشر در بحرین ترجیح میدهد.