به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با رادیو بی بی سی، تاکید کرد: بشار اسد، رئیسجمهوری سوریه باید در راس قدرت باقی بماند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ میلادی نامزد شود.

وی در این اظهارات خاطرنشان کرد: اسد باید مانند سایر نامزدهای انتخاباتی در انتخابات نامزد شود و این صندوق‌های رای‌گیری هستند که آینده رهبران در سوریه را تعیین می‌کنند.

المقداد با تاکید بر اینکه دولت سوریه بستر را برای حرکت به سوی دموکراسی فراهم کرده است، غرب را به حمایت و ارسال کمک‌ به گروه‌های تروریستی در سوریه برای نابود کردن این کشور متهم کرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در ادامه با انتقاد از دعوت مخالفان و کشورهای غربی و عربی برای برکناری بشار اسد از قدرت به عنوان راهکار حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد: این چنین دعوت‌هایی هیچ ارزشی ندارند چرا که این ملت سوریه هستند که سرنوشت سوریه را تعیین می‌کنند و به خواست دیگران تن نمی‌دهند.

المقداد همچنین دولت‌های غربی و ترکیه را به سهیم بودن در طولانی‌تر شدن بحران موجود در سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی و تامین نیازهای مالی و تسلیحاتی آنها متهم کرده و اعلام کرد: این کشورها مخالفان را برای رد طرحی که بشار اسد اخیرا برای حل و فصل بحران سوریه پیشنهاد داد تشویق می‌کنند.

المقداد در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با طرح اسد حتی قبل از آنکه ببینند وی چه می‌خواهد، با پیشنهاد رئیس جمهوری مخالفت کردند.

وی گفت: طرح اسد طرحی تضمین شده است که حامل افکاری جدید بوده و تمایل ملت سوریه برای آغاز گفت و گوی ملی با مشارکت گسترده را نشان می‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: ما با همه طرف‌هایی که برای ساختن آینده سوریه تمایل دارند مذاکره می‌کنیم اما حاضر نیستیم با گروه‌هایی که در کشتار مردم سوریه و نابودی مردم کشور دست دارند وارد مذاکره شویم.

این مسئول سوری در ادامه اعلام کرد: نیروهای دولت سوریه که در ماه‌های گذشته طی درگیری‌ها کشته شده‌اند در حقیقت شهدای سوریه هستند و کشته شدن حتی یک شهروند سوری برای ما مصیبتی بزرگ است.

درگیری و ناآرامی در سوریه از ۲۲ ماه پیش آغاز شده و در پی آن تا کنون بیش از ۶۰ هزار تن کشته و صدها هزار تن دیگر در داخل و خارج سوریه آواره شدهاند