پروژه آمریکا برای آموزش نظامیان کشورهای آفریقایی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درصدد است تا ۳۲ میلیون دلار دیگر را به آموزش نظامیان آفریقایی به منظور مقابله با شبه نظامیان مستقر در مالی اختصاص دهد.

بر اساس این خبر، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته(جمعه) در این باره به خبرنگاران گفت که درخواست اختصاص این میزان بودجه علیه شبه نظامیان در مالی به کنگره تسلیم شده است.

این در حالیست که به دلیل اینکه رئیس جمهور منتخب و دموکراتیک مالی سال گذشته میلادی در جریان یک کودتا سرنگون شده است، دولت آمریکا نمی تواند به دولت این کشور کمک مستقیمی داشته باشد.

با این وجود، ‌ آمریکا مشغول کمک به ماموریت جنگی فرانسه علیه مالی و انتقال نظامیان فرانسوی و تجهیزات آنها به این کشور آفریقایی است.

در این خبر آمده است که فرانسه در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نظامی در غرب مالی مستقر کرده اما با این حال اعلام کرده است که از کشورهای آفریقایی می خواهد تا رهبری جنگ با شبه نظامیانی را که شمال مالی را به تصرف خود در آورده اند، بر عهده بگیرند.

عملیات جنگی فرانسه علیه مالی در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳ و بعد از آن شروع شد که شبه نظامیان مستقر در مالی به سمت جنوب این کشور هجوم بردند و شهر «کونا» را تصرف کردند.

تسلط بر این شهر بعدها توسط نیروهای دولت مالی باز پس گرفته شد