توافقنامه محرمانه نظامی آل خلیفه با غرب

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جعفر الحسابی از رهبران جنبش الاحرار بحرین و از مخالفان این کشور به همکاریهای نظامی حکومت بحرین با کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: پس از وقوع انقلاب در بحرین کارشناسانی از اسکاتلندیارد(پلیس) انگلیس به بحرین آمدند و برای سرکوب تظاهراتهای مردمی به حکومت آل خلیفه مشاوره می دهند. هم آمریکا و هم انگلیس به حکومت آل خلیفه مشاوره می دهند تا انقلاب مردمی را سرکوب کند جدای از آنکه به این رژیم سلاح نیز میفروشند. بحرین با انگلیس توافقنامههای نظامی دارد و این کشور به بحرین تسلیحات صادر می کند و چندی پیش نیز ولیعهد به این کشور رفت تا توافقنامه های جدید را به امضا برساند.

وی افزود: عربستان سعودی نیز با هرگونه تغییری در بحرین مخالف است و به مردم بحرین این گونه تلقین می کند که از هرگونه تغییری جلوگیری می کند و مردم باید به خانه های خود برگردند.

انعقاد توافقنامه‌های نظامی محرمانه

الحسابی به امضای توافقنامه های نظامی بحرین با کشورهای غربی اشاره و تصریح کرد: این توافقنامه‌ها کاملا بی سر‌وصدا و به دور از هر گونه پوشش رسانه‌ای انجام می شود تا مبادا رسانه‌ها به آن بپردازند و مساله بزرگ شود و کسی از حکومت بپرسد که برای چه تسلیحات می‌خرند.

وی افزود: بیشتر تسلیحاتی که می خرند برای سرکوب تظاهرات است نظیر گاز اشک آور و تفنگ های شکاری است که نیروهای امنیتی برای تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان از آنها استفاده می کنند. بخش عمده این تسلیحات از انگلیس خریداری می شود.

مخالف بحرینی در ادامه تصریح کرد: معاهده نظامی که انگلیس پس از خروج از بحرین برای حفظ خاندان حاکم امضا کرده بود هنوز سر جای خود است و لغو نشده است. انگلیسی ها تمام تلاش خود را می کنند که خاندان آل خلیفه بر سر قدرت باقی بماند.

اتهام دو ملیتی‌ به مخالفان

الحسابی با اشاره به مساله دوملیتی بودن مخالفان که چندی پیش توسط وزیر کشور بحرین مطرح شده تاکید کرد: رژیم آل خلیفه تلاش می کند که این گونه تلقین کند که هرکسی در بحرین است دو ملیتی است و تلاش کرد به مردم بگوید به آیت الله «شیخ عیسی قاسم» ملیت داده شده است اما این گونه اظهارات دروغ و افتراست که رژیم تلاش می کند این دروغ ها را به خورد ملت بحرین بدهد.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند که بگویند به همه بحرینی ها ملیت داده شده است این در حالی است که بسیاری از بحرینی ها ساکنان اصلی این کشورند. این خود خاندان رژیم آل خلیفه است که از جای دیگر آمدند و ملیت بحرین بدست آوردند و اکنون کسی از خارج از کشور افراد را می آورند و به آنها ملیت می دهند. به بسیاری از افراد مقیم از سوریه، اردن، یمن و عربستان سعودی ملیت داده شد و اینها هستند که نیروهای ارتش و امنیتی را شکل می دهند اینها هستند که دوملیتی هستند. رژیم آل خلیفه دارد با گلوله آتشین بازی می کند که نمی توانند زیاد آن را در دست خود نگه دارند.

مخالف بحرینی تاکید کرد: آنها می گویند که شیخ قاسم ایرانی است و به او ملیت بحرینی داده شده است این در حالی است که وی تبعه بحرینی دارد. آنها عقده دارند و تلاش می کنند هر کسی با آنها مخالفت می کند را دوملیتی جا بزنند.

تلاش آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی

الحسابی در خصوص آمار و تعداد کسانی که حکومت بحرین از خارج از این کشور آورده و به آنها ملیت داده، گفت: رژیم حاکم بر بحرین در مورد تعداد و آمار کسانی که از کشورهای دیگر می آورد و به آنها ملیت می دهد پنهان کاری می‌کند به همین دلیل مشخص نیست چه تعداد غیربحرینی به کشور آورده و به آنها ملیت داده است. اما بر اساس یک گزارش که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد احتمال مساوی شدن سنی‌ها با شیعیان در بحرین وجود دارد اما هنوز مشخص نیست که آیا نظام به این هدف رسیده یا نه.

اعطای تابعیت بحرینی به ۵ هزار خانواده آوره سوریه

الحسابی در پایان به ادامه فرایند ملیت دادن به غیربحرینی اشاره کرد و عنوان کرد: فرایند ملیت دادن به مردم دیگر کشورها در بحرین توسط رژیم حاکم بر این کشور همچنان ادامه دارد و طبق آخرین اطلاعاتی که در دست داریم قرار است به ۵هزار خانواده آواره سوری در اردن ملیت بحرینی داده شود