مرسی: وضعیت فوق‌العاده در مصر موقتی است

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از الیوم السابع، محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سفر خود به آلمان، بار دیگر مجبور شد اظهارت ضد یهودی سابق خود را که در سال ۲۰۱۰ مطرح کرده بود، پس بگیرد، وی گفت که ضد یهودیت نیست و به تمام ادیان احترام میگذارد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شرکت کرده بود، در مورد حالت فوق‌العاده و منع آمد و شد در سه شهر این کشور گفت که این اقدامات موقتی است و برای حمایت از امنیت شهروندان لازم است، وی تاکید کرد که به مجرد ایجاد ثبات در مصر این وضعیت لغو خواهد شد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که انتخابات پارلمانی در مصر نهایتا تا ۳ یا ۴ ماه آینده برگزار خواهد شد تا با تشکیل مجلس نمایندگان موسسات قانون‌گذاری در کشور تکمیل شوند.

مرسی با تاکید بر روند دموکراتیک در مصر بعد از انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۱ و همه پرسی قانون اساسی در مورد امکان تشکیل دولت ائتلافی در مصر خاطرنشان کرد که دولت کنونی به وظایف خود عمل می‌کند و بلافاصله با انتخاب مجلس نمایندگان جدید دولت جدید مورد موافقت آن قرار خواهد گرفت.

وی در مورد مذاکرات خود با مرکل نیز گفت که در این دیدار موضوع آتش‌بس بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و ضرورت تعامل حکیمانه با حمله به مالی و تمایل دو طرف مصر و آلمان در تقویت مناسبات در تمامی ابعاد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاکید شد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که مصر از این مناسبات که بر اساس مشارکت واقعی و احترام متقابل و منافع متقابل و بدون دخالت در امور یکدیگر خواهد بود، بسیار خوشحال میشود، این مناسبات برجسته، همچنین میزان محوریت مصر و اهمیت آن از سوی طرف آلمانی در تمامی زمینه ها را نیز نشان خواهد داد.