تهدید سنا به تعویق جلسه رأی اعتماد چاک هیگل
افکار

- خبرگزاری آسوشیتدپرس، از احتمال تعویق جلسه رأی اعتماد مجلس سنا به «چاک هیگل» به خاطر جنجال‌های همچنان پابرجای «حادثه بنغازی» در ۱۱ سپتامبر سال گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا تهدید کرده‌اند در صورت خودداری کاخ سفید از دادن اطلاعات بیشتر درباره اینکه اوباما در شب جمله مرگبار به کنسولگری آمریکا در لیبی چه می‌کرده است، جلسه رأی اعتماد به «چاک هیگل» را تا زمان ارائه پاسخ مناسب به تعویق خواهند انداخت.

هر چند اکثریت مجلس سنا در اختیار دموکرات هاست ولی جمهوریخواهان می توانند مانع از تایید صلاحیت چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع جدید دولت باراک اوباما شوند.

حادثه بنغازی به حمله به سفارت آمریکا در شب ۱۱ سپتامبر سال گذشته گفته می‌شود که در آن سفیر آمریکا و سه دیپلمات آمریکایی جان باختند. این حمله به علت خشم مسلمانان از ساخت فیلمی موهن به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) صورت گرفته بود که عوامل سازنده آن آمریکایی بودند.

جریان‌های داخلی آمریکا پس از این حادثه دولت اوباما را به قصور در انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از آن متهم کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌های آمریکا از احتمال تعویق جلسه رأی اعتماد به «جان برنان»، نامزد پیشنهادی اوباما برای تصدی ریاست سازمان سیا خبر داده بودند.

سناتورهای آمریکایی قصد دارند با تعویق جلسه رأی اعتماد جان برنان دولت اوباما را به افشای جزئیات بیشتری از حملات بحثانگیز پهپادهای آمریکایی وادار کنند.