این کتاب استعفای پاپ را پیش‌بینی کرده بود
افکار

- کتاب «پتروس رومانوس: پاپ نهایی اینجاست» نوشته تام هورن و کریس پوتنام به بررسی پیشگویی تاریخی درباره پاپ پرداخته است. این کتاب با بررسی ۱۱۲ پاپی که تاکنون انتخاب شده‌اند، پیش‌بینی «سن مالاچی» درباره پاپ‌ها و این که پاپ بندیکت شانزدهم پاپ ماقبل آخرین پاپ جهان است را در مرکز احتمالات خود قرار داد.

این کتاب با بررسی تاریخی از زمان انتخاب اولین پاپ، یعنی پاپ سلستین دوم که سال ۱۱۴۴ درگذشت، و توصیف هر پاپ تا پاپ آخری که به عنوان «پیتر رومی» از او یاد شده، دست به نتیجه گیری‌هایی زده است. به گفته نویسندگان این کتاب آنها با بررسی اتفاق‌هایی که در ایتالیا افتاده و با ارزیابی حجم وسیعی از اطلاعات به این نتیجه رسیدند که پاپ بندیک شانزدهم به دلیل سلامتی در سال ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ از این مقام استعفا می‌دهد.

سن مالاچی از قدیسان ایرلندی و اسقف اعظمی بود که بین سال‌های ۱۰۹۴ تا ۱۱۴۸ زندگی می‌کرد. مالاچی توصیفی از پاپ ماقبل آخر ارایه کرده که به عقیده هورن با پاپ بندیکت تطابق دارد و از او با عنوان «پیروزی زیتون» یاد کرده است.

پاپ بندیکت شانزدهم از فرقه کشیشان بندیکتی نیست، اما این نام را برای خودش انتخاب کرده که به یاد بندیکت بینانگذاری از مسیحیت انتخاب شده که به عنوان اولیوتان‌ها(زیتونیان) شناخته می‌شوند و سمبل آنها شاخه زیتون است.

این کتاب با تمرکز بر نشانههای مختلف به این نتیجه میرسد که پاپ بندیکت شانزدهم باید ماقبل آخرین پاپ جهان باشد و جانشین او آخرین پاپ جهان خواهد بود