افکار

تصاویری از مراسم تحلیف وزیر خارجه جدید آمریکا منتشر شده است که در آن داماد و نوه ایرانی‌الاصل او به چشم می‌خورند

افکار

- اخباری که در روزهای اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که داماد «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا یک پزشک آمریکایی ایرانی‌الاصل است.

این خبر پس از آن منتشر شد که جمهوری‌خواهان آمریکایی که از حامیان رژیم صهیونیستی هستند، با نامزدی «جان کری» برای هدایت وزارت خارجه آمریکا مخالفت کردند.

انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تأکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، ابراز تمایل برای سفر به تهران و دیگر مسائل متمرکز شده بود اما در نهایت جان کری با تأکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا، جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۰۹، دکتر «ونسا برادفور کری» دختر کوچک جان کری از همسر اول وی، با دکتر «بهروز والا ناهید» یک پزشک ایرانی‌الاصل در بیمارستان «ماساچوست» ازدواج کرد.

بهروز ناهید، پسر «نوشین» و «رضا» ناهید از «لس‌آنجلس» است. اسم آمریکایی بهروز ناهید «برایان» است. پیشتر به ایرانی بودن داماد کری کمتر اشاره می‌شده است و حتی اعلام خبر مراسم ازدواج ونسا و بهروز در اکتبر ۲۰۰۹ توسط روزنامه «نیویورک‌تایمز» هیچ اشاره‌ای به اصلیت بهروز نشد و بیوگرافی همسر ونسا با سالهای کالج او آغاز شد.

در بیوگرافی آن زمان بهروز آمده بود: داماد با درجه عالی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، فارغ التحصیل شد و مدرک پزشکی خود را با درجه عالی از «یال» دریافت کرد. دو زوج به طور رسمی در یک صبح اوایل سپتامبر ۲۰۰۵ در بیمارستان عمومی ماساچوست با یکدیگر دیدار کردند. ساعت ۵:۰۰ صبح بود و دکتر کری و ناهید که یکدیگر را چندین بار قبل از آن نیز دیده بودند، پس از گشت‌زنی صبح خود در بیمارستان، ساعاتی با هم بودند و مدتی را با هم گذراندند و پس از ۴ سال در سال ۲۰۰۹ رسماً ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.

برخی تصاویر منتشر شده از مراسم تحلیف «جان کری» بعنوان وزیر خارجه جدید آمریکا که روز ۶ فوریه برگزار شد، نشان می‌دهد که داماد ایرانی و نوه یکساله او به نام «الکساندر ناهید» نیز در آن حضور دارند.

کد خبر: 194654