ناامیدی غربی ها از تاثیر تحریم ها بر نخبگان روحانی ایران
افکارنیوز

_ " جوزف فرح " در " بولتن G۲ " ورلدنت دیلی نوشت که حتی اگر غرب و ایالت متحده آمریکا تحریم های بیشتری را برای تغییر نظام در ایران و متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور طراحی کند باز هم این نخبگان روحانی سیاسی هستند که در کنترل کشور نفش اساسی ایفا خواهند کرد.

به گزارش افکارنیوز، ایران به رغم تهدید به حمله نظامی اسرائیل، آمریکا و هر دوی این کشورها، به سرعت درحال توسعه برنامه هسته ای است.

ایران بر حق خود مبنی بر استفاده از غنی سازی اورانیوم از زمانی که پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرد و عضو گروه دیده بان هسته ای شد، اصرار دارد.

طبق گفته منابع داخل کشور ایران، تحریم ها هیچ اثری بر توقف برنامه هسته ای این کشور نداشته است و هیچ کدام از نخبگان ایرانی از جایگاه خود خارج نشده اند. در عوض دشمنی میانگین شهروندان ایرانی با آمریکا در اثر شدت گرفتن تحریم ها افزایش یافته است.

ورلد دیلی نت به نقل از یکی از منابع داخل ایران نوشت که مقامات ایالات متحده آمریکا، هدف از تحریم ها را انگیزه سیاسی عنوان می کنند؛ به طوریکه می خواهند با راه اندازی یک جنگ نرم علیه ۸۰میلیون ایرانی و ۲۳میلیون سوری، به تغییر رژیم در این دو کشور دست پیدا کنند.

کلینتون پیش از این در پیغامی به مردم ایران گفته بود: " ما امیدواریم که مردم ایران نگرانی هایشان را بفهمند و در این مورد کاری انجام دهند. "

این منبع ایرانی به ورلددیلی نت گفته است که منظور کلینتون از این پیغام شورش علیه گرانی و غذاست تا به حکومت سرنگون شود. در ژانویه سال گذشته بود که خبرنگار استرالیایی از کلینتون پرسید: " اگر مشکل شما با دولت ایران است، چرا مردم ایران را با تحریم ها نابود می کنید؟ در ایران پیدا کردن داروی مطمئن سخت شده است. حس انسان دوستی شما کجاست؟ " کلینتون در پاسخ به او مدعی شد که آمریکا غذا و دارو را تحریم نکرده است!

فرانکلین لمب، کارشناس سیاسی و وکیل بین المللی در هیمن زمینه تاکید کرده است، تحریم های علیه مردم ایران و سوریه، نقض اشکار قوانین، اصول و استانداردهای بین المللی است که اساسی ترین شالوده آن، حفاظت از غیر نظامیان است.