درگیری ارتش‌سوریه با گروهک‌ مسلح درحمص
افکار

- در جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه یک منبع نظامی سوری خبرهای منتشره در برخی رسانه‌های مغرض مبنی بر تصرف «گاراژ البولمان» و «گاراژ العباسیین» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه و همچنین به دست گرفتن شماری از کنترل مراکز ایست و بازرسی در این مناطق را jتوسط گروهای مسلح تکذیب کرد.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌ خود در استان‌های ادلب و ریف آن و حمص جهت پیگرد گروه‌های مسلح تروریستی ادامه دادند.

***جدیدترین تحولات امنیتی و میدانی سوریه به تفکیک مناطق به شرح زیر است***

ریف دمشق: تکذیب خبر تصرف «گاراژ البولمان» و «گاراژ العباسیین»

یگان‌های ارتش سوریه تلاش گروه‌های مسلح برای تصرف تصرف «گاراژ البولمان» و «گاراژ العباسیین» در منطقه «القابون» از توابع ریف دمشق را ناکام ساخته و در منطقه «جوبر» درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح کشته شدن ۱۸ تروریست مسلح و فرار مابقی آنها را به دنبال داشت.

در همین راستا یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبرهای منتشره در برخی رسانه‌های مغرض مبنی بر تصرف گاراژ البولمان و گاراژ العباسیین از توابع ریف دمشق و همچنین به دست گرفتن کنترل شماری از مراکز ایست و بازرسی در این مناطق و نزدیک شدن شماری از گروه‌های تروریستی به میدان العباسیین را تکذیب و تاکید کرد که در نتیجه عملیات ارتش سوریه در منطقه «جوبر» تعداد افراد مسلح در این منطقه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق «الشیفونیه» و «مرج السلطان» و «المعضمیه» را هدف قرار داده که انهدام این مراکز و کشته شدن ده‌ها تروریست مسلح وابسته به «ارتش آزاد» را به دنبال داشت. در منطقه «دوما» نیز توپخانه ارتش سوریه شماری از مراکز تجمع گروه‌های مسلح را هدف قرار داد که انهدام ۲۳ تیربار ضدهوایی و سکوی شلیک موشک‌های محلی را موجب شد. این در حالی است که از منطقه «حجر الاسود» خبر می‌رسد که بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح درگیری در جریان است.

در «داریا» نیروهای مسلح سوریه عملیات خود در این منطقه را ادامه داده که کشته شدن شماری از افراد مسلح را درپی داشت و درگیری‌ها در منطقه «مضایا» زخمی شدن شمار زیادی تروریست و کشته شدن ۸ نفر از آنها را موجب شد. منطقه «تشرین» و خیابان «الحافظ» نیز شاهد درگیری‌هایی بود علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها دستگیری ۶ نفر از آنها را هم موجب شد.

ادلب: هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح

در استان ادلب در شمال سوریه نیروهای ارتش سوریه گروه‌های تروریستی مستقر در مناطق «جبل الأربعین» و «جبل الزاویه» را هدف قرار دادند. این گروه‌ها خود را برای حمله به یکی از مراکز نظامی ارتش سوریه آماده می‌کردند.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق «العین» در ریف اریحا و «أبو الضهور» در ریف «سراقب» را هدف قرار داده و ۱۲ فرد مسلح را کشته و دو خودرو مجهز به تیربار دوشکا آنان را منهدم کردند.

مشابه چنین عملیاتی در روستاهای «أم جرین» و «شخیر» در شرق فرودگاه بین المللی ادلب نیز به اجرا گذاشته شد و مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق «کفر جالس» و «عین شین» و «تفتناز» و «سرجه» در ریف إدلب هدف قرار دادند.

حمص: درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح در جورة الشیاح و حمص قدیمی

از حمص نیز خبرنگار فارس گزارش می‌دهد که گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه «الوعر» به شکلی گسترده مستقر شدند. این درحالی است که مناطق «جورة الشیاح» و «حمص قدیم» شاهد درگیری گروه‌های ترویستی با یگان‌های ارتش سوریه بود.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه به گشت‌زنی‌های خود در مناطق «السلطانیه» و مزارع «جوبر» پس از پاکسازی این مناطق از افراد مسلح ادامه داده و چندین بمب کار گذاشته شده را خنثی کرده و به پیشروی خود به سمت منطقه «تل الشور» ادامه دادند.

حلب: تکذیب درگیری‌ها در مناطق افراد فرودگاه

نیروهای ارتش سوریه شماری از افراد مسلح در «کارخانه روغن گیری» در منطقه «جبرین» را هدف قرار دادند که موجب بروز آتش سوزی در آن شد و به دنبال آن افراد مسلح اقدام به غارت این محصولات این کارخانه کردند.

از سوی دیگر خبرنگار فارس در حلب اخبار منتشره درباره درگیری‌های اطراف فرودگاه بین المللی حلب را تکذیب و تاکید کرد که تمام راه‌های منتهی به فرودگاه امن هستند.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح در مناطق اطراف دو فرودگاه «منگ» و «کویرس» را خنثی کرده و شماری از آنها تروریست‌های مسلح را به قتل رسانده و زخمی کردند.

مناطق قدیمی شهر حلب نیز دیروز شاهد آرامش کلی بود و از میزان درگیریها نسبت به روزهای گذشته کاسته شده بود.