ابراهيم دباشي معاون نماينده ليبي در سازمان ملل، گفت، انتظار ميرود با توجه به سرکوبهاي شديد و خونين مردم به دست مزدوران رژيم قذافي، شمار کشتهشدگان افزايش يابد.

به گزارش پرس تی وی، وی تصریح کرد: " در حال حاضر هزارن نفر از مردم کشته شده‌اند و انتظار می‌رود که این تعداد افزایش یابد. آن‌ها[نیروهای قذافی] اجساد تمام کشته‌شدگان را جمع می‌کنند و به صحرا یا مکان نامعلومی می‌برند. هیچ‌کس نمی‌داند اجساد قربانیان کجاست ".

وی این اظهارات را در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران لیبی بیان داشت.

دباشی تصریح کرد، معمر قذافی دچار " بی‌ثباتی روانی " است، باید بین کشته‎شدن و خودکشی یکی را انتخاب کند.

وی افزود: " شاید او در صدد فرستادن اعضای خانواده خود به خارج از کشور باشد اما من معتقدم که به علت خودشیفتگی ترجیح می‌دهد در لیبی بمیرد؛ او می‌خواهد همانند یک قهرمان رفتار کند ".

این در حالی است که روز جمعه(۶ اسفند) صدها مزدور به همراه نظامیان وفادار به قذافی، مردم دموکراسی‎خواه لیبی در شهر طرابلس و دیگر شهرهای اطراف پایتخت را قتل عام کرده‌‌اند اما هنوز آمار دقیقی از شمار تلفات و مجروحان این حادثه در دست نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حمله مسلحانه به مردم پس از برگزاری نماز ظهر جمعه و هم‌زمان با سردادن شعارهای ضد قذافی از سوی مردم، آغاز شد.

معمر قذافی، حاکم لیبی، روز جمعه(۶ اسفند) در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به جمعیت حامیان خود در میدان طرابلس، پایتخت لیبی، گفت: " برای دفاع از لیبی آماده شوید ".

وی مدعی شد: " ما با آنان می‌جنگیم و آنها را شکست می‌دهیم ".

قذافی همچنین به مزدوران و نیروهای نظامی وفادار به خود وعده داد که تمام انبارهای اسلحه را به روی آن‌ها بگشاید.

در حالی که رژیم لیبی کنترل بسیاری از شهرهای مناطق شرقی و غربی این کشور را از دست داده است، نیروهای وفادار به قذافی سعی دارند کنترل پایتخت را حفظ کنند.

سرکوب‌های خونین اخیر انقلابیون لیبی به دست مزدوران و نظامیان وفادار قذافی تا کنون منجر به کشته‎شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم این کشور شده است.

کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگراني از برقراري وضعيت هشدار در ليبي، از جامعه بينالمللي خواسته است تا هدف حمايت از معترضان و پاياندادن به خشونتهاي خونين در ليبي مداخله کند.