به گزارش فلسطین الیوم، یکی از زندانهای مخفی رژیم معمر قذافی رهبر لیبی که در پادگان یگان "الفضیل بو عمرو " قرار داشت، به دست نیروهای مردمی در شهر بنغازی کشف شد.

به گزارش فارس، این در حالی است که برای شناسایی و آزاد کردن این زندان از دست نیروهای قذافی بیش از صد نفر از مردم بی‌گناه لیبی و تعدادی از مزدوران رژیم قذافی کشته شدند.

این زندان مخفی که تا پیش از آن کسی از آن اطلاع نداشت و برای شکنجه مخالفان دولت استفاده می‌شده است، دو در آهنی به ضخامت ۳۰سانتیمتر دارد و شکنجه‌های آن بسیار شدیدتر از زندان ابوغریب آمریکا در عراق بوده است.

در یورش مردم به این پادگان سیل گلوله‌های جنگی از سوی نظامیان قذافی به سوی آنان سرازیر شد و تعدادی از مردم معترض که سلاح‌های گرم در اختیار داشتد نیز به سوی نیروهای نظامی تیراندازی کردند، در این درگیری‌ها که بیش از ده ساعت طول کشید، گلوله‌های سنگین نظیر " آر پی جی " نیز از سوی هواداران قذافی مورد استفاده قرار گرفت.

در این درگیری‌ها که با کشته شدن ۷۰ نفر از شهروندان لیبی و سی تن از مزدوران قذافی به پایان رسید، سرانجام نیروهای مردمی موفق به تسلط بر پادگان شدند و زندان مذکور را نیز کشف و شناسایی کردند، این در حالی است که صد نفر از نظامیان لیبی که از شلیک به سوی مردم خودداری کرده بودند نیز در این پادگان به دست مزدوران قذافی به طرز فجیعی کشته شدند، جنازه آنها در زندان به صورت دست و پا بسته و سوخته کشف شده است.

بر اساس این گزارش این زندان اتاق‌های بسیار کوچکی داشته که حتی یک نفر نمی‌تواند در آن بخوابد، این زندان فاقد حمام بوده و کسی که در آن نگهداری می‌شده به علت تاریکی ممتد هوا و عدم وجود روزنه‌ای به بیرون روز را از شب تشخیص نمی‌داده است.

یگانهای امنیتی طرفدار معمر قذافی در لیبی معمولا نیروهایی غیر از ارتش این کشور هستند که تمرینها و تجهیزاتی بیشتر از آنها دارند، آنها فرماندهی متحدی ندارند و معمولا با اسامی فرزندان قذافی خوانده میشوند، مراکز این نیروها در شهرهای لیبی قرار دارد و نیروهای آنها با لباس نظامی از پادگانها خارج میشوند، آنها تنها یک وظیفه دارند و آن قلع و قمع هرگونه مخالفت با رژیم لیبی و حمایت از قذافی و خانواده وی است.