سرتيپ "عبدالسلام محمود الحاسي " فرمانده نيروهاي عمليات ويژه ليبي با اعلام تبري خود از رژيم قذافي و پيوستن به انقلاب مردمي ۱۷ فوريه از همه همكاران، افسران وسربازان خواست تا هر چه سريعتر به انقلاب مردم بپيوندند.

به گزارش فارس به نقل از تلویزیون الجزیره، وی با بیان اینکه اینجانب از همان اولین لحظات انقلاب به صف مردم پیوسته‌ام تاکید کرد که امروز این تصمیم خود را مقابل رسانه‌های دسته جمعی اعلام می‌کند و همه تجربه‌ و امکاناتش را در اختیار انقلاب جوانان این کشور قرار می‌دهد.

وی با گرامیداشت یاد همه قربانیان حوادثاخیر لیبی گفت: به همه انسان‌های شریفی که در سرتاسر لیبی هر آنچه در اختیار داشتند را به خاطر آزادی و کرامت لیبی قربانی کردند، درود می‌فرستم و از همه افسران و سایر نیروهای قهرمان و شریف عملیات ویژه و سایر همکاران می‌خواهم که هر چه سریعتر در راستای حمایت و محافظت از دستاوردهای انقلاب ۱۷ فوریه و دارایی‌ها ملت لیبی و برادران عرب و خارجی همت کنند.

از طرفی " خالد " از شاهدان عینی حوادثروز گذشته طرابلس که خود روز گذشته در میان تظاهرات کنندگان حضور داشت، با بیان اینکه وضعیت رعب و وحشت بر خیابان‌های طرابلس حاکم بود، ‌افزود: روز گذشته بویژه پس از نماز جمعه در حالی که نمازگزاران ایستاده بودند با تیراندازی بی نظیر نیروهای امنیتی مواجه شدند.

وی افزود: مردم پس از اتمام نماز در حالی که هنوز از مراکز نماز جمعه متفرق نشده بودند، یک خودروی رژیم حاکم با سرعت از کنار تجمع کنندگان عبور کرده و از چهار سمت به سوی مردم تیراندازی کردند.

این شاهد عینی تاکید کرد که در اثر تیراندازی نیروهای قذافی به سوی نمازگزاران تعدادی کشته شمار دیگری به شدت زخمی شدند.

از طرف دیگر سرهنگ معمر القذافی دیکتاتور لیبی که کشورش با قیام سراسری خونینی روبرو است دیروز در اولین حضور علنی در یک مکان عمومی، ضمن وعده شکست بیگانگان و مخالفان به آنان اعلام داشت: با آنها خواهیم جنگید و پیروز خواهیم شد.

وی در جمع چند هزار نفری طرفداران خود در میدان خضراء طرابلس از دوستداران خود خواست که به سرکوب تظاهرات‌کنندگان ادامه دهند.

قذافي در اين سخنراني خطاب به طرفداران خود گفت كه: برقصيد و بخنديد چون معمر قذافي ميان شما است.