به گزارش افکارنیوز، پایگاه صهیونیستی تیک دبکا در تحلیلی خاطرنشان کرد: مخالفان رژیم سوریه در جنگ شکست خورده اند و بحران سوریه موجب افزایش قدرت ایران در خاورمیانه شده است.
«تیک دبکا» با اشاره به شکست طرح سرنگونی نظام سوریه، نوشت: ایران، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به همراه روسیه معرکه جنگ در سوریه را بردند.
این پایگاه صهیونیستی می افزاید: آنچه بشاراسد تاکنون انجام داده در توانایی و قدرت هیچ یک از دیگر سران عربی نبوده است مخالفان سوریه به شکست خود در اشغال دمشق، سیطره بر انبار اسلحه پایگاه های پدافند هوایی سوریه اذعان کرده اند.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: مخالفان سوری اینک حاضر به بحثو بررسی پیشنهادها پیرامون حل بحران سوریه و دستیابی به توافق اولیه برای اعلام آتش بس و سپس امضای تفاهم نامه های سیاسی با هدف اجرای انتخابات آزاد در این کشور شده اند.
دبکا تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم محور ایران، حفظ ارتباط استراتژیک میان تهران - دمشق است، به طوری که ایران توانست با حمایت از سوریه در برابر دیگر کشورهای عربی، دامنه تاثیر شیعه را در منطقه خلیج فارس گسترش دهد و دستاوردی تاریخی و مهم را برای خود رقم بزند.
این پایگاه صهیونیستی ادامه داد: موفقیت دیگر این محور، تقویت پایگاه حزب الله در لبنان، به رهبری «سید حسن نصرالله» بوده و این در حالی است که بشاراسد همچنان زمام امور در سوریه را با قدرت در دست دارد، سیدحسن نصرالله نیز در ردیف قویترین رهبر در لبنان قرار گرفته است.
تیک دبکا معتقد است در معرکه سوریه چهار محور آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر، با وجود حمایت مالی و نظامی از گروههای معارض شکست خورده اند.
اين پايگاه صهيونيستي نوشت: با وجود آن كه اسرائيل در سال هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ ميلادي درصدد شكست حزب الله لبنان و حماس فلسطين با هدف نابودي محور ايران، سوريه و حزب الله بود، ولي اين محور تاكنون همچنان با قدرت به فعاليت خود ادامه مي دهد.