انتخابات کنیا به دور دوم کشیده می شود

به گزارش افکارنیوز، دولت کنیا از اعزام ۱۰۰ هزار افسر پلیس به سراسر این کشور در جریان انتخابات خبر داد که با هدف مقابله با خشونت های احتمالی و تضمین امنیت شعبه های اخذ رای صورت می گیرد.

انتخابات در کنیا درحالی برگزار می شود که این کشور از آگوست ۲۰۱۲ با حملات نارنجکی و خشونت های قومی مواجه بوده و در جریان آن ۲۰۰ نفر کشته شدند.

گفته می شود که در انتخابات چهارم مارس(فردا دوشنبه) میلیون ها نفر برای انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان، سناتورها و نمایندگان محلی به پای صندوق های رای می روند.

" انکو سازانا دلامینی زوما " رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز خواستار برگزاری انتخابات مسالمت آمیز در کنیا شد و از نامزدهای انتخاباتی خواست تا به نتایج انتخابات احترام گذاشته و در صورت داشتن هرگونه اعتراضی آن را به صورت قانونی بیان کنند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کنیا از هواداران خود خواسته اند تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و اقداماتی را انجام ندهند که بار دیگر شاهد خشونت های قومی پس از اعلام نتایج انتخابات باشیم. ناآرامی ها در انتخابات گذشته باعثکاهش رشد اقتصادی شده بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها رقابت اصلی در انتخابات میان اوهورو کینیاتا ۵۱ ساله از ائتلاف الجوبیلی و رایلا اودینگا نخست وزیر کنونی است که وابسته به ائتلاف " اصلاح و دموکراسی " است.

به نوشته بلومبرگ، پیش بینی می شود که در دور اول انتخابات نامزدی اکثریت آرا را کسب نکنند و انتخابات به دور دوم کشیده شود.