بیش از یک‌سوم جمعیت سودان جنوبی در معرض خطر قحطی هستند

به گزارش افکارنیوز، سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از چهار میلیون نفر از مردم سودان جنوبی در سال ۲۰۱۳ در معرض خطر قحطی زدگی هستند.

بر اساس گزارش آژانس غذای سازمان ملل متحد سودان جنوبی برای سال جاری میلادی ۳۷۱ هزار تن کمبود غلات دارد که این نیاز یک سوم مردم این کشور است.

این در حالی است که سودان جنوبی در ماه های اخیر با بارش کافی باران روبه رو بوده و مساحت گسترده زمین های زیر کشت دارا است.

در این گزارش آمده است: واردات تجاری تا حدی کمبود بودجه این کشور را جبران می کند اما بالا رفتن قیمت ها و ضعف زیربناها تنها نیاز یک میلیون نفر را برای استفاده از ۲۲۴ هزار تن کمک های غذایی سازمان برنامه جهانی غذا را رفع می کند.

این گزارش افزود: کافی نبودن راه های شوسه و خشونت های بین قبیله ای و شورش شورشیان در مناطق گسترده ای از سودان جنوبی چهار میلیون نفر را در معرض خطر قحطی به دلیل عدم دسترسی به غذا قرار داده است.

سودان جنوبی که در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شده است به دلیل رو به رو بودن با چند دهه جنگ داخلی با دولت خارطوم که با امضای توافقنامه صلح نیواشا در سال ۲۰۰۵ پایان یافت از جمله کشورهای کم توسعه یافته است.

در سودان جنوبی درصد زمین های کشاورزی زیر کشت تنها ۴.۵ درصد است و کشاورزی به دلیل خشونت های قبیله ای و خشونت شورشیان با مانع روبه رو است.