پشت پرده فشار غرب بر رسانه‌های ایران

به گزارش افکارنیوز، سید احمد سادات مدیر شبکه العالم با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با تحریک رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، تأکید کرد که این کشورها برای قطع پخش شبکه العالم از ماهواره آتلانتیک برد‌۷، با کمک‌مالی خسارات وارده به یوتل ست را جبران کرده‌اند.

نگرانی غرب از افزایش مخاطبان العالم

وی با اشاره به تشدید فشارهای رسانه‌ای و تبلیغات ضد جمهوری اسلامی ایران همزمان با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: شبکه العالم موفق به جذب میلیون‌ها بیننده عرب شده است؛ بینندگانی که از برنامه‌های العالم و قدرت این شبکه در افشای همدستی برخی کشورهای عربی با غرب و همنوایی آنها با رژیم صهیونیستی با ارایه دلیل و مدرک، ابراز رضایت می کنند.

مدیر شبکه العالم با اشاره به حملات مستمر یوتل‌ست علیه شبکه‌های بین المللی ایرانی به ویژه العالم، پرس تی‌وی، هیسپان تی وی، آی فیلم و الکوثر گفت: کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی و همدستان آنها با ایجاد فتنه مذهبی و قومیتی در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی، به دنبال ایجاد مشکلات سیاسی و امنیتی در جهان اسلام هستند.

سادات تأکید کرد: موفقیت العالم در جذب مخاطب باعثشده که محافل سیاسی غربی و صهیونیستی، العالم را مسئول رسوا کردن غرب و رژیم صهیونیستی و همدستانشان بدانند؛ چرا که العالم در دفاع از مسأله فلسطین موفق عمل کرده و این در حالی است که کشورهای عربی رسانه‌های خود را از پرداختن به مساله فلسطین و فاش کردن جنایات صهیونیستها منع می‌کنند.

موفقیت العالم در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت

سادات افزود: شبکه العالم همچنین در خصوص نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی در میان ملل عرب و مسلمان موفق بوده است، در حالی که خط مشی رسانه‌های عربی نه تنها مانند العالم نبوده بلکه این رسانه‌ها در حال برنامه سازی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

قطع العام با فشار صهیونیست‌ها صورت گرفت

سادات با بیان اینکه قطع العالم از ماهواره “AB۷” با فشار رژیم صهیونیستی صورت گرفته، اظهار داشت: پیش از قطع شبکه العالم از این ماهواره، " میشل دروزن " رئیس فرانسوی شرکت یوتل‌ست که تابعیت رژیم صهیونیستی نیز دارد، به مسئولان ماهواره‌های مرتبط با این شرکت دستور داده بود شبکه‌های ایرانی را حذف کنند؛ وی با هشدار با ماهواره‌های مرتبط با این شرکت درخصوص پیامدهای سرپیچی از این دستور، مدعی شده بود که حذف شبکه‌های ایرانی در راستای تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌شود.

شبکه العالم که نقش مؤثر و فعالی را در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی مخاطبان عرب در رویدادهای مهم منطقه ای و فرا منطقه ای به ویژه در جریان تحولات بیداری اسلامی در منطقه، قیام مردم بحرین، حمله غرب به عراق و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر به غزه و لبنان و توطئه غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه داشته است، حدود ۵ ماه قبل نیز از ماهواره هاتبرد قطع شد ولی العالم پس از پیگیری‌های بسیار موفق شد دوباره به این ماهواره بازگردد.

ممانعت از انتشار دیدگاه ها و نظرات مخالف با جریانهای صهیونیستی و غربی، پیشتر نیز همواره ادامه داشته، به صورتیکه حتی قبل از آغاز انقلابهای عربی در منطقه و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم وجود داشته و این امر همچنان ادامه دارد.

حدود دو سال قبل نیز پیش از آغاز بیداری اسلامی، شبکه العالم به درخواست شیخ نشین های مرتجع عربی، به صورت کاملا غیرقانونی از روی ماهواره های عرب ست و نایل ست حذف شد.

راه های دسترسی مخاطبان به شبکه العالم

مخاطبان شبکه العالم از ماهواره‌های هاتبرد و گالکسی، به این شبکه دسترسی دارند.

علاوه بر این، هم اکنون مخاطبان بسیاری از نقاط مختلف دنیا برنامه های شبکه العالم را از راههای مختلف از جمله: پخش زنده سایت اینترنتی شبکه،Live station ، Daily motion ، YouTube، شبکههای اجتماعی و نرم افزارهای متعدد موبایل، دنبال می کنند.