ادعای تازه وزیر خارجه بحرین علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر از ایران خواست تا به زعم خودش از دخالت در امور داخلی بحرین و سایر کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس خودداری کند.

وی همچنین از ایران خواست تا برای اعتماد سازی با کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس تلاش کند و ادعا کرد: " به ایران می گوییم که ما همسایه هستیم و کشورهایی هستیم که حسن همجواری بین ما وجود دارد و امید داریم که در امور داخلی ما دخالت نکنید ".

برپایه این گزارش، وزیر امور خارجه بحرین همچنین مدعی شد: ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد برخی تحت نظارت گروههایی در ایران آموزش می بینند.

وی درباره حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین گفت: این نیروها اشغالگر نیستند و آنچه در بحرین دیدید را در همه کشورهای شورای همکاری مشاهده خواهید کرد زیرا ماموریت آنها محافظت از مراکز حساس است و هیچ اصطکاکی بین آنها و هریک از شهروندها بحرینی بوجود نیامده است و حضور آنها برای هدف معینی است.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگریها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید میکنند.