به گزارش افکارنیوز، وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر خود به مصر، از اختصاص بودجه‌ای معادل ۱۹۰ میلیون دلار توسط دولت واشنگتن به مصر خبر داد.

به گزارش روزنامه اینترنتی «اینترنشنال بیزینس تایمز»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه از اختصاص بودجه ای معادل ۱۹۰ میلیون دلار برابر با ۱۲۶ میلیون پوند برای حمایت از بودجه دولت قاهره خبر داد.

بر اساس این خبر، ‌ کری با صدور بیانیه ای بعد از سفر خود به قاهره و نشست با «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر، اعلام کرد که واشنگتن این بودجه کمکی را با توجه به تعهد مرسی مبنی بر طرح های او در مسیر تکمیل پروسه صندوق بین المللی پول اختصاص داده است.

مصر اعلام کرده است که درصدد از سرگیری مذاکرات با صندوق بین المللی پول در رابطه با وام ۴.۸ میلیارد دلاری است. تخصیص این وام به مصر در نوامبر سال گذشته میلادی مورد موافقت قرار گرفت اما ارائه این وام بنا به درخواست قاهره بعد از به راه افتادن ناآرامی های خیابانی به حالت تعلیق در آمد.

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی از اختصاص ۱۹۰ میلیون دلار توسط واشنگتن به مصر خبر داده است که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از درخواست جمعی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا جهت تجدید نظر واشنگتن در اختصاص بودجه های مربوط به کمک های نظامی این کشور به مصر خبر داده است.

بر اساس نوشته این روزنامه، گروه رو به رشدی از قانونگذاران آمریکایی که نگران بی ثباتی سیاسی در مصر و از طرف دیگر کاهش بودجه دولت واشنگتن هستند، با ادعای نگرانی درباره امنیت رژیم صهیونیستی، عقلانیت تامین کمک های نظامی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در سال برای قاهره را به چالش کشیده و اینطور استدلال کرده اند که بررسی اجرای چنین سیاستی در برابر مصر دیر شده است.