به گزارش افکارنیوز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود که به صورت یک کلیپ کوتاه ویدئویی منتشر شده، اعتراف کرد که این کشور در تقابل با اتحاد جماهیر شوروی سابق، القاعده را ایجاد کرده است.


هیلاری کلینتون در این ویدئو گفته است: بیایید به خاطر آوریم که کسانی که هم اکنون با آنها در حال جنگ هستیم(شبکه القاعده) همان کسانی هستند که ۲۰ سال پیش به آنها کمک مالی کردیم.


وزیر خارجه سابق ایالات متحده، انگیزه این کمک را مقابله با چالش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان ذکر و تصریح کرد که آمریکا از این طریق می خواست اجازه ندهد که روس ها کنترل آسیای مرکزی را به دست گیرند.


وی همچنین تصریح کرد که نه تنها ریگان، رئیس جمهور اسبق جمهوری خواه آمریکا بلکه کنگره تحت تسلط دموکرات ها نیز از این اقدام حمایت می کردند.


هیلاری کلینتون در این سخنان همچنین به معامله با سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) و عربستان سعودی در این خصوص خبر داد. در این راستا ایالات متحده با کمک سعودی ها و برخی عناصر پاکستانی بر روی برداشت تندروانه سلفی از اسلام سرمایه گذاری کرده است تا بتواند اتحاد شوروی را در افغانستان شکست دهد.


القاعده و سایر گروه های تروریستی که دست کم تا برهه ای از زمان تحت حمایت ایالات متحده بوده اند، برای بسیاری از کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کرده و به خاطر تندروی هایی که در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند به عاملی برای تبلیغات اسلام هراسانه دشمنان اسلام تبدیل شده اند.


القاعده نه تنها به عاملی برای تبلیغات اسلام هراسانه غرب تبدیل شده بلکه واشنگتن به بهانه همین تندروی ها و حمله مشکوک این گروه به برج های دوقلو در آمریکا در سال ۲۰۰۱ به دو کشورهای اسلامی افغانستان وعراق حمله کرد.


اگرچه کلینتون اعتراف می کند که آمریکا در گذشته با القاعده همکاری داشته و این گروه را حمایت اطلاعاتی و مالی کرده است اما گزارش رسانه های بین المللی حاکی از آن است که هنوز هم القاعده تحت سیطره دستگاه های اطلاعاتی غرب از جمله سیا قرار دارد.


تداوم داشتن ارتباط سیا با القاعده موضوعی نیست که فقط در رسانه ها مطرح شده باشد و اعتراف های عبدالمالک ریگی رهبر گروهک تروریستی جندالشیطان از شاخه های تندرو القاعده در ایران در کنار اعترافات مقامات ارشد غربی به حمایت از القاعده علیه دولت قانونی سوریه به خوبی حاکی از آن است که هنوز هم این گروهک در چارچوب اهداف جهان سلطه فعالیت می کند.


به اعتراف دستگاه هاي اطلاعاتي و مقامات غربي، اكثريت مخالفان مسلح سوري را اعضاي القاعده از كشورهاي مختلف تشكيل مي دهند كه با حمايت غرب و برخي كشورهاي عربي در سوريه فعاليت مي كنند.