مجوز کشتار مردم این کشور را صادر شد

به گزارش افکارنیوز، دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به «ران پائول» سناتور آمریکایی اعلام کرد که دولت آمریکا در شرایط فوق‌العاده، حق استفاده از نیروی نظامی علیه شهروندان این کشور را حتی وقتی در خانه باشند، دارد.

ران پائول، پیشتر تهدید کرده بود که جلسه رأی استماع «جان برنان» را تا زمانیکه پاسخ درستی درباره صدور مجوز حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان آمریکایی دریافت نکند، به تعویق می‌اندازد.

برنان روز سه‌شنبه توسط کمیته اطلاعات سنا بعنوان وزیر دفاع جدید آمریکا تأیید شد و «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا نیز در همان روز نامه‌ای را برای پائول فرستاد.

برنان روز سه‌شنبه به پائول درباره سازمان «سیا» گفت: سازمانی که من نامزد ریاست آن شده‌ام، عملیات‌های مرگبار در داخل آمریکا انجام نمی‌دهد و همچنین هیچ اختیاری برای انجام چنین کاری ندارد.

وی همچنین به پائول توصیه کرد که وزارت دادگستری بهترین گزینه برای پاسخ به سوالات وی درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا است.

دادستان کل آمریکا در نامه روز گذشته خود به سناتور آمریکایی نوشت: سوالی که شما مطرح کردید، کاملاً فرضی است و بعید است که رخ دهد و چیزی است که ما امیدواریم هیچ رئیس‌جمهوری هرگز مجبور به مقابله نشود. احتمال این مسئله وجود دارد که در شرایطی خاص و فوق‌العاده رئیس جمهور آمریکا اجازه حمله مرگبار در خاک آمریکا را صادر کند.

هولدر سپس مثال آورد که رئیس‌جمهوری آمریکا چاره‌ای جز صدور مجوز حمله نظامی برای حفظ سرزمین آمریکا را در شرایط فاجعه‌باری چون آنچه که ۷ دسامبر ۱۹۴۱ یا ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به وقوع پیوست، نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، در ماه فوریه، باراک اوباما در گوگل پلاس از پاسخ به این سوال که آیا رئیسجمهوری آمریکا اجازه قتل عام و ترور مردم آمریکا را دارد، طفره رفت.