ادعای جدید باراک: جواب ایران در سال ۲۰۱۳ داده خواهد شد!

گروه بین الملل: ایهود باراک در تازه ترین اظهارات در جمع اعضای کمیته پارلمانی امور خارجه و دفاع با بیان این که ایران همچنان در سال ۲۰۱۳ به عنوان چالش اصلی اسرائیل است، گفت: "این امکان وجود دارد که نتیجه مسیر از پیش تعیین شده را در پایان سال ببینیم."

به گزارشافکارنیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک از این فرصت استفاده کرد تا بار دیگر مدعی شود که ایران از تاسیسات هسته ای خود استفاده نظامی می کند. او گفت که ایران گمان می کند درصورت رسیدن به تاسیسات نظامی هسته ای، آمریکا در حمله به کشورش با مشکل روبرو می شود.

به بیان او اگر ایران برای دستیابی به سلاح های هسته ای برنامه ریزی کند، امکان حمله نظامی به این کشور پیچیده تر خواهد شد.

به بیان باراک: " مذاکره با ایران نظامی امروزه بسیار پیچیده شده است اما هرگونه تلاش برای مذاکره با ایران در آینده و به خصوص هنگامی که ایران کاملا هسته ای شده است، دشوارتر خواهد بود. "

ایهود باراک همچنین ضمن قدردانی از وزیر دفاع آمریکا گفت: " به برداشت من او کسی است که از اسرائیل حمایت می کند. " باراک این اظهارات را در حالی بیان کرد که پیش از این مقامات اسرائیلی از مواضع چاک هگل در برابر اسرائیل نگران بودند و او را به مواضع ضد یهودی متهم می کردند. ایهود باراک در همین زمینه تاکید کرد که چنین ترس و نگرانی " بی اساس " بوده است و در انتقادات علیه چاک هیگل " اغراق " شده است.