هشدار نسبت به دخالت خارجی در عراق

به گزارشافکارنیوز، درخواست " اسامه النجیفی " رئیس پارلمان عراق از وزیران جناح العراقیه برای خروج از دولت را اخلال در فرایند سیاسی کشور دانست و گفت: عراق در شرایط حساسی قرار دارد و احزاب دچار دودستگی شده اند.

عضو ارشد جریان صدر عراق از گروه های سیاسی خواست منافع حزبی را رها کنند و منافع ملی و مردمی را در نظر بگیرند.

الساعدی با اشاره به تلاش های گسترده برای سلب اعتماد از دولت نوری المالکی از چند ماه پیش تاکنون، گفت: پیش از این درباره بودجه " پیشمرگ های کرد "(شبه نظامیان وابسته به دولت محلی کردستان عراق) بین دولت مرکزی با منطقه کردستان توافق شده بود و نباید این موضوع را وارد کشمکش های سیاسی کرد، چون ارتباط مستقیمی با امنیت مردم دارد.

وی خواستار حل و فصل اختلافات سیاسی در پای میز مذاکره برای مقابله با چالش ها و دخالت های خارجی شد و افزود: تداوم اعتراضات در برخی از مناطق عراق که جنبه سیاسی به خود گرفته است، زمینه را برای دخالت های خارجی در عراق مهیا می کند.

الساعدی تاکید کرد: در شرایطی که عراق با چالش های مختلفی مواجه است و دخالت های بیگانه در کشور وجود دارد، باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود و مشکلات در پای میز مذاکره حل و فصل شود.

عضو ارشد جریان صدر عراق درباره تداوم اعتراضات در برخی از استان های این کشور یادآور شد: در این تظاهرات خواسته ها و مطالبات برحقی مطرح شد که دولت عراق آنها را برآورده کرد، اما ادامه دادن به این تظاهرات، زمینه را برای دخالت بیگانگان مهیا می کند.

الساعدی افزود: خروج وزرای جناح العراقیه از دولت مشکلی را حل نخواهد کرد.

ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی از مخالفان سرسخت دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق است.