موج تظاهرات ضددولتي در منامه پايتخت بحرين رو به گسترش است و از ميدان مرواريد به ديگر خيابانهاي اين شهر کشيده شده است.


به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، در روزهای اخیر، تظاهرکنندگان مخالف دولت با تظاهرات در میدان مروارید و برخی خیابان‌های منامه، خواهان استعفای دولت، اصلاحات در قانون اساسی و برکناری حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور شده‌اند.

در همین حال، چهارشنبه حامیان دولت بحرین به خیابان‌های منامه آمدند و اعلام کردند، اصلاحات در این کشور ۱۰ سال پیش اجرا شده و همین امر این کشور را به یک دموکراسی منحصر به فرد در خلیج فارس تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، مخالفان دولت شعار " خارجی‌ها از این کشور بروید " را علیه حامیان دولت سر می‌دادند.

فعالان شیعه بحرین می‌گفتند، افرادی که از دولت حمایت می‌کنند، اتباع غیربومی هستند که حکومت منامه به آنان خانه و حقوق و امتیازات می‌دهد.

گفتنی است، رژیم بحرین با هدف واردآوردن فشار هر چه بیشتر بر شیعیان بحرین، از مدت‌ها قبل به اتباع سنی دیگر کشورها تابعیت بحرین اعطا می‌کند.

مردم بحرین در روزهای اخیر با الهام از انقلاب‌های مردمی تونس و مصر، به خیابان‌ها آمده و علیه سیاست‌های دولت این کشور تظاهرات کرده‌اند.

شیعیان اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند اما اقلیت سنی‌مذهب بحرین به علت اقدامات تبعیض‌آمیز دولت، بیشتر شغل‌های کلیدی و خدماتی کشور را در دست دارند.

معترضان بحريني، اصلاح قانون اساسي، آزادي زندانيان سياسي، محدود کردن قدرت پادشاه و همچنين برکناري خليفه بن سلمان آل خليفه، نخست وزير بحرين را که از سال ۱۹۷۱ تاکنون در قدرت است، خواستار شدهاند.