به گزارشافکارنیوز، سیل در غرب بولیوی و پرو هزاران خانواده را تحت تاثیر قرار داده و مزارع را ویران کرده است. مسئولان روز پنج شنبه و جمعه سرگرم تلاش برای بیرون کشیدن اجساد قربانیان و کمک به افراد گرفتار شده در سیل بودند.

دولت بولیوی به منظور کمک به خانواده های آسیب دیده، دراین کشور حالت فوق العاده اعلام کرد. یکی از مسئولان بولیوی در کنفرانسی خبری از احتمال افزایش تلفات این حادثه خبر داد.

تاتیانا سانابریا گفت: «تا دیروز اعلام شد بیش از شش هزار خانواده از سیل آسیب دیده اند اما این رقم ممکن است افزایش یابد زیرا ما همچنان سرگرم تخلیه مناطق آسیب دیده هستیم. بیش از پنج هزار هکتار از این نواحی هنوز بررسی نشده است».

کمکهای دولت به تدریج به این مناطق می رسد؛ برخی ساکنان مناطق سیل زده خانه های خود را ترک می کنند و برخی نیز در محل مانده اند تا با استفاده از پتو سیلاب را از خانه های خود پاک کنند.

ادموندو نویلو فرماندار چوچاباما از مناطق آسیب دیده در سیل می گوید: «تاکنون صد و هشت خانواده خانه های خود را ترک کرده اند و خواستار کمکهای شهرداری شده اند. تلاشهایی برای محافظت از خانه ها به عمل آمده است اما اکثر ساکنان محلی نمی خواهند به خانه هایشان بازگردند».

در کاجاماراسا در شمال پرو دستکم هشت خانه و مدرسه به علت رانش زمین و باران سنگین، ویران شده است.

دیوید گوتیرز نماینده محلی این شهر می گوید: هشت خانه و مدرسه ویران شده اند و انتقال آب و برق مختل شده است.