اوباما شایستگی سفر به فلسطین را ندارد

به گزارش افکارنیوز، «محمود الزهار» در جریان خطبه های نماز جمعه در مسجد قسام در اردوگاه نصیرات تاکید کرد که سفر «باراک اوباما» به منزله سفر شوم و نا مبارکی است که از جانب کسی صورت می گیرد که شایستگی ورود به سرزمین مبارک فلسطین را ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه آمریکا همواره با مال و سلاح رژیم صهیونیستی را در کشتار ملت بی دفاع فلسطین حمایت می کند، تصریح کرد که آمریکا قبل از هر طرف دیگری محاصره نوار غزه را در ماه فوریه سال ۲۰۰۶ اعلام کرد، یعنی پس از پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۰۶.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ‌ الزهار افزود: از زمانی که قدرت را در غزه به دست گرفتیم تا به امروز شاهد وقوع ۳ جنگ بودیم که طرح ریزی تمامی این جنگ ها را آمریکا انجام داده و رژیم صهیونیستی نیز این طرح ها را به مرحله اجرا درآورد. نخستین جنگ، پس از پیروزی حماس در انتخابات صورت گرفت که طی آن، ارتش اسرائیل مراکز امنیتی دولت فلسطین و نهادهای وابسته به حماس را بمباران کرد، دومین جنگ در سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ و سومین جنگ نیز در سال ۲۰۱۲ به وقوع پیوست.

این رهبر فلسطینی دل بستن تشکیلات خودگردان به سفر اوباما را مورد انتقاد قرار داده و تشریح کرد: زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ جنگ علیه غزه را آغاز کردند، مقامات تشکیلات خودگردان در نظر داشتند طبق سیاست ها و طرح های این رژیم غاصب وارد نوار غزه شوند و زمانی که مقاومت در نبرد سجیل در سال ۲۰۱۲ پیروز شد، عنوان کردند که همگی ما در این پیروزی شریک هستیم.