به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تيوي، مقامات پليس محلي در همين ارتباط اعلام کردند که يکي از انفجارهاي روز پنجشنبه در يک پايگاه آموزش نظامي در شهر مردان در ايالت خيبر پختونخواه صورت گرفت که ۳۱ کشته و ۴۲ مجروح درپي داشته است.

بر اساس این گزارش، شبه‎نظامیان حامی طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته‌اند.

گزارش‎های دیگر از پاکستان حاکی است که طی ۴ حمله تروریستی دیگر که روز پنج‌شنبه در شمال غرب پاکستان روی داده است، تا کنون ۱۶ نفر دیگر نیز کشته شده‌اند.

در یکی از این انفجارها که یک حمله انتحاری در ایالت خیبر پختونخواه بود، ۹ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر مجروح شدند. درمیان قربانیان این حادثه زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

در دو حادثه جداگانه دیگر نیز که در منطقه دوگرا و یاکاتوت روی داد، شبه نظامیان به سوی خودروهای پلیس آتش گشودند که در این درگیری نیز ۷ افسر پلیس کشته شدند.

همچنین در حمله تروریستی دیگری در شهر پیشاور، شبه‌نظامیان ناشناس با استفاده از بمب کنترل از راه دور، یک تانکر نفتی متعلق به نیروهای امریکایی را نابود کردند. بر اساس گزارش‌های دریافتی این حمله تلفاتی درپی نداشته است.

شبهنظاميان حامي طالبان در پاکستان، در مناطق قبايلي اين کشور دهها نفر که بيشتر آنها اتباع افغان هستند را به اتهام جمعآوري اطلاعات براي نيروهاي امريکايي مستقر در مرز افغانستان و پاکستان، کشتهاند.