علویون ترکیه حامی بشار اسد هستند

به گزارش افکارنیوز، یک شبکه عربی اعلام کرد که علویون ترکیه هنوز بشار اسد را رئیس دولت قانونی سوریه می دانند و معتقدند غرب قصد دارد با حمایت گروه های تروریستی او را سرنگون کند.

مذاکرات دولت ترکیه و گروه " پ. ک. ک "

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب صلح و دموکراسی(BDP) ترکیه که از احزاب نزدیک به گروه " پ. ک. ک " می باشد برای سومین دیدار خود با " عبدالله اوجالان " رهبر زندانی گروه " پ. ک. ک " در زندان جزیره امرالی ترکیه اعضای جدید خود را انتخاب کرد.

سومین دور مذاکرات با اوجالان قرار است در هفته آینده برگزار شود.

در خبری دیگر روزنامه رادیکال چاپ ترکیه به نقل از عبدالله اوجالان نوشت: وی از رهبران گروه پ. ک. ک خواسته است تا عقب نشینی شبه نظامیان این گروه از ترکیه را تا قبل از ۱۶ ژوئن(۲۷ خرداد) کامل کنند.

به نوشته این نشریه رهبر زندانی این گروه طرح دولت ترکیه برای عقب نشینی کامل این گروه از خاک ترکیه را به رهبران این گروه ارائه کرده است.

همچنین در خبری دیگر رسانه های ترکیه از دیدار غیرمنتظره " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه با " هاکان فیدان " رئیس سازمان اطلاعات ملی و " سعدالله ارکین " وزیر دادگستری این کشور در منزلش در روز جمعه قبل از دیدار هیئت پارلمانی این کشور با عبدالله اوجالان خبر دادند.

روابط ترکیه و ارمنستان

" آلپر جوشکون " سفیر ترکیه در جمهوری آذربایجان با اشاره به برقراری پروازهای مستقیم بین شهر وان ترکیه و ایروان جمهوری ارمنستان گفت: برقرای این پروازها همانطور که عبدالله گل(رئیس جمهور ترکیه) گفته است صرفا برای امور تجاری بین بخش های خصوصی دو کشور است و به معنی تغییر سیاست های ترکیه در قبال ارمنستان نمی باشد.

خشونت علیه زنان و کودکان

" آیلین نازلیکا " معاون حزب جمهوری خلق ترکیه در آنکارا در کنفرانسی مطبوعاتی در پارلمان ترکیه گفت: در دو ماه اول سال ۲۰۱۳ تعداد ۲۶ زن و سه کودک در خشونت های محلی کشته شده اند.

همچنین در این زمان ۱۷ زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

اوضاع زندان های ترکیه

روزنامه حریت ترکیه در خصوص اوضاع زندان های ترکیه نوشت: حزب جمهوری خلق که بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه است خواستار اصلاحات اساسی در ساختار زندان های این کشور شد.

در درخواست این حزب آمده است برای بهبود اوضاع زندان های ترکیه تا سطحی که کرامت انسانی در آنها حفظ شود باید اصلاحات بنیادین در زندان ها انجام پذیرد.

در این بیانیه آمده است صرف نظر از ماهیت سیاسی برخی زندانیان با آنها رفتارهای تحقیرآمیزی در زندانها صورت می گیرد و همچنین با زندانیان رفتارهای تبعیض آمیز صورت می گیرد.

علویون ترکیه


شبکه قطری الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد که علویان استان هاتای ترکیه " بشار اسد " رئیس جمهور سوریه را رئیس جمهور قانونی سوریه می دانند و حامی او هستند.

به گزارش این شبکه علویون ترکیه که حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارند معتقدند که غرب و دولت ترکیه با حمایت از گروه های افراطی قصد دارند دولت قانونی سوریه را سرنگون کنند.