صالح روز چهارشنبه (۱۱ اسفند) ضمن تماس تلفني با مشاور رئيس جمهوري امريکا در امور مبارزه با تروريسم از اظهارات اخير خود مبني بر دخالت واشنگتن و رژيم تلآويو در بروز قيام ضد دولتي در يمن، عذرخواهي کرد.

به گزارش پرس تی وی، جان برنان، مشاور رئیس جمهوری امریکا در امور مبارزه با تروریسم ضمن تایید خبر عذرخواهی رئیس جمهور یمن و قدردانی از وی گفت: " در حالی که آرمان‌های مشروع مردمان کشورهای عرب از سوی سران این کشورها نادیده گرفته شده است، اظهارات صالح کمکی به حل موضوع نخواهد کرد. "

گفتنی است، روز سه‌شنبه(۱۰ اسفند) صالح طی اظهاراتی باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا را به مداخله در امور داخلی کشورهای عرب متهم و تاکید کرده بود که رژیم اسرائیل جریان اصلی پشت پرده قیام ضد دولتی در یمن است.

در درگیری‌های روزهای اخیر معترضان ضد دولتی با پلیس و نیروهای دولتی یمن، دست‌کم ۲۴ تن از تظاهرکنندگان در شهر عدن واقع در جنوب این کشور کشته شدند.

مردم یمن با الهام از انقلاب‌های اخیر در کشورهای تونس و مصر در اعتراض‌های گسترده‌ای علیه دولت این کشور، برکناری صالح از قدرت را خواستار هستند.

صالح که در ۳۳ سال اخیر قدرت را در یمن در دست دارد، وعده داده است که پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۳ قدرت را ترک می‌کند.

وی همچنین روز دوشنبه در تلاشی دیگر با رهبران مذهبی یمن در شهر صنعا دیدار کرد و ضمن درخواست برای برگزاری مذاکره با مخالفان، برای تشکیل دولت وحدت ملی ابراز تمایل کرد.

اين درحالي است که گروههاي مخالف دولت در يمن با رد اين پيشنهاد، از تداوم تظاهراتهاي ضد دولتي در اين کشور خبر دادهند.