جدیدترین تحولات میدانی سوریه

به گزارش افکارنیوز، هدف قرار گرفتن چندین مرکز تجمع افراد مسلح در ریف دمشق در جنوب سوریه و خنثی کردن یورش عناصر «جبهه النصره» که تلاش داشتند، مراکز ایست و بازرسی و موانع نظامی ارتش سوریه در مناطق «عش الورور» و «تشرین» را هدف قرار دهند و همچنین درگیری‌های سخت یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در ادلب و دیر الزور و انجام عملیات‌هایی در شهر حلب مهمترین تحولات میدانی سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته هستند.

***تحولات میدانی و امنیتی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها به شرح زیر است***

ریف دمشق؛ کشته شدن عناصر جبهه النصره در ریف دمشق


یگان توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق الشیفونیة، جسر العب، مزارع دوما و مزارع الریحان در ریف دمشق در جنوب سوریه را هدف قرار داد که کشته و زخمی شدن شماری از افراد مسلح را در این مناطق به دنبال داشت. همچنین این یگان با هدف قرار دادن یک گروه مسلح تلاش انها برای نفوذ به بزرگراه بین المللی نزدیک «الشام الجدیده» در ریف دمشق را خنثی کرد.

اما از راه برزة – حی تشرین خبر می‌رسد که این منطقه شاهد درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش سوریه با یک گروه مسلح بود که کشته ۹ فرد مسلح و زخمی شدن شماری دیگر را موجب شد. همچنین دو مرکز تجمع افراد مسلح در این منطقه منهدم شد.

همچنین خبرنگار فارس از تلاش گروه‌هایی وابسته به جبهه النصره برای هدف قرار دادن مراکز ایست و بازرسی و موانع نظامی ارتش سوریه در مناطق «عش الورور» و «تشرین» خبر داد که موجب درگیری شدید و سخت شد که در اثر آن شماری از عناصر وابسته به این جبهه جهادی تکفیری کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در مناطق «جوبر» در دمشق را هدف قرار دادند و درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در گاراژ «البولمان» کشته شدن ده‌ها فرد مسلح و هدف قرار گرفتن و انهدام ۴ مرکز تجمع تروریست‌ها در این منطقه را موجب شد.

اما یک گروه مسلح با شلیک چند گلوله خمپاره در نزدیکی میدان «الرئیس» در جرمانا در ریف دمشق ۴ شهروند سوری را زخمی کردند.

حلب؛ ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف حلب

اما از حلب خبر می‌رسد که یگان‌های ارتش سوریه شماری از مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق تل شغیب، تل حافر، تل حریتان، عندان و کفرناها را هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از افراد مسلح کشته و شماری دیگر زخمی شدند و ۹ دستگاه خودرو مجهز به تیربار دوشکا این گروه‌ها منهدم شد.

این درحالی است که خبرنگار فارس در حلب از اجرای عملیات‌های گسترده در مناطق خان العسل، منبج، خان طومان، الشیخ سعید و منطقه مسکونی هنانو خبر می‌دهد که منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست مسلح و زخمی شدن و مصادره سلاح در اختیار آنها شده است.

مناطق النقارین وبنی زید نیز شاهد درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح بود.

دیر الزور؛ انهدام مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق مختلف دیر الزور

اما از دیر الزور گزارش شده است که یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه عملیات‌ خود در منطقه «الجبیله» را ادامه دادند که در نتیجه آن یکی از مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه ة «الشیخ یاسین» هدف قرار گرفت و ۸ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در منطقه «الرشدیه» نیز گروه‌های مسلح تلاش داشتند، یک توپ عیار ۱۲۰ میلی‌متر را در این منطقه نصب کنند که در به دلیل عدم آشنایی با این موضوع و بروز انفجار چند نفر کشته شدند، در روستای العبد از توابع المریعیة نیز براثر درگیری‌های پیش آمده شماری از تروریست‌ها کشته شدند.

إدلب؛ انهدام مراکز تجمع افراد مسلح در جوار فرودگاه نظامی ادلب

اما از ادلب در شمال سوریه گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه شماری از مراکز تجمع افراد مسلح که تلاش داشتند، نقاط تمرکز ارتش در منطقه ریف «جسر الشغور» را هدف قرار دهند، منهدم کردند.

همچنین خبرنگار فارس در جسر الشغور گزارش داد که یگان‌های ارتش مراکز تجمع افراد مسلح در روستاهای کفرومة، حاس، معرشمشة و بنش را هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند. همچنین ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح در مناطق معرمصرین، سرجة و معرة النعسان در منطقه دیر الزغب را نیز منهدم کردند که کشته شدن بیش از ۳۰ فرد مسلح و بیش از ۸ خودرو مجهز به مسلسل آنها را درپی داشت.

نیروهای هوایی ارتش سوریه نیز شماری از مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه ابو الضهور در جوار فرودگاه نظامی و مراکز تجمع آنها در منطقه الفنار در کوه الأربعین در ریف اریحا و در منطقه البشیریة را منهدم کردند.

در روستای الزعلانة در ریف معرة النعمان نیز درگیریهای شدیدی بین افراد مسلح با یگانهای ارتش روی داد که براثر آن شماری از افراد مسلح کشته و شماری دیگر زخمی شدند.