انتقاد از تقویت دفاع موشکی آمریکا در برابر کره شمالی

به گزارش افکارنیوز، هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: مساله تقویت دفاع موشکی بر تعادل و ثبات جهانی و منطقه‌ای اثر می‌گذارد و نگرانی‌های دوجانبه منافع استراتژیک میان کشورها را موجب می شود. تنها موجب افزایش خصومت ها می شود و به یافتن راه حلی برای این مشکل هیچ کمکی نخواهد کرد.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که کشورش قصد دارد دفاع موشکی خود را در برابر اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه پیونگ یانگ تقویت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: افزود چین معتقد است تلاش‌ها برای افزایش امنیت و حل و فصل مسائل مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات هسته‌ای تنها با شیوه‌های دیپلماتیک می‌تواند موثر واقع شود. اقداماتی همچون تقویت دفاع موشکی به خودسری‌ها و خصومت‌ها می‌افزاید و هیچ فایده‌ای برای یافتن راه‌حل این مساله ندارد. چین امیدوار است که کشورهای مرتبط براساس اصول صلح و ثبات و با مسئولیت‌پذیری و با احتیاط فتار کنند.

پنتاگون اعلام کرد واشنگتن چین را که کشور همسایه و متحد کره شمالی است، از تصمیم خود مبنی بر افزایش سامانه‌های رهگیر جدید مطلع کرده است.

قرار است دیوید کوهن، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی، طی چند روز آینده برای گفتگو درباره اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی به چین سفر کند.

پس از آن که کره شمالی اواسط فوریه سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، شورای امنیت سازمان ملل تحریمهای اقتصادی علیه این کشور را تصویب کرد.