معترضان عربستاني پس از برگزاري نماز جماعت روز جمعه با تجمع مقابل مسجد الراجحي در شرق پايتخت، شعارهاي ضددولتي سر دادند.

به گزارش پرس تی وی به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، در حالی که بالگردها بالای سر تظاهرکنندگان پرواز می‌کردند، معترضان فریاد می‌زدند: " دزدها، دزدها، ۲۰۰ میلیارد ریال(سعودی) ما کجاست؟ "، " الله اکبر " و " خداوند متکبران و ظالمان را نابود می‌کند ".

به گفته شاهدان عینی، پلیس سعودی دست کم ۳ نفر از معترضان را که همگام با دیگر معترضان، شعارهایی ضد مقامات سلطنتی عربستان سرداده بودند، دستگیر کرد.

در همین حال، شماری دیگر از شهروندان عربستان به اعتراضات خود در خیابان‌های شهرهای الهفوف، الاحسا و القطیف ادامه داده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

صدها نفر از مردم عربستان سعودی در شهر الهفوف به خیابان‌ها آمده و خواهان آزادی هر چه سریع‎تر شیخ توفیق العامر روحانی شیعه بازداشت شده به دست نیروهای دولتی شده‌اند.

این روحانی شیعی، جمعه دو هفته گذشته و پس از سخنرانی در مراسمی بازداشت شد. وی در این سخنرانی گفته بود، رژیم عربستان سعودی باید به یک پادشاهی مشروطه تبدیل شود.

شیخ توفیق العامر پیش از این نیز چندین بار دیگر به دلیل درخواست برای اعطای آزادی بیشتر به پیروان مذهب شیعه به منظور برگزاری مراسم مذهبی، بازداشت شده بود. شیعیان اقلیت جامعه عربستان سعودی را تشکیل می‌دهند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهر القطیف انجام شد که نیروهای امنیتی سعودی تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

روز پنج‌شنبه(۱۲ اسفند) نیز صدها تظاهرکننده در شهرهای القطیف و عوامیه به خیابان‌ها آمده و خواهان آزادی این روحانی شیعه شدند.

گفتنی است، در پی خیزش مردمی در کشورهای مختلف عربی، تظاهرات گسترده مردمی در سراسر کشور عربستان سعودی افزایش یافته و تاکنون ده‎ها هزار نفر از مردم عربستان سعودی به جنبش مقابله با فساد و ظلم در این کشور پیوسته‌اند.

در همين حال، جوانان سعودي روز ۲۰ اسفند (۱۱ مارس) را "روز خشم " نامگذاري کرده و در يک پايگاه اينترنتي پربيننده از مردم براي شرکت در تظاهرات اين روز دعوت کردهاند.