به گزارش افکار نیوز، بسته شدن مرز مشترک اردن با سوریه در روز دوشنبه در حالی است که درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان این کشور در دو روز گذشته ادامه داشته است.

وزیر اطلاع رسانی اردن در مصاحبه با رویترز تاکید کرد: علت اصلی مسدود شدن مرز اردن با سوریه ادامه درگیری های نظامی بین ارتش و شبه نظامیان سوری بوده است.
اردن با مسدود کردن مرزهای خود با سوریه اجازه ورود اتباع سوری به خاک خود را نداده است. این نخستین بار در دو سال اخیر است که اردن اقدام به بستن مرزهای خود با سوریه کرده است.
درگیری های داخلی سوریه در دو سال اخیر ادامه داشته است. مرز اردن و سوریه پیش از آغاز درگیری های داخلی در سوریه مسیر مهمی برای ترانزیت کالا با صدها کامیون به سوی ترکیه و خلیج فارس بوده است.

استان درعا در جنوب سوریه که در نزدیکی مرزهای این کشور با اردن قرار دارد، یکی از مناطقی است که درگیری های شدیدی بین ارتش و شبه نظامیان سوریه در آن جریان دارد.

شبه نظامیان سوریه برای در اختیار گرفتن مناطق مرزی در استان درعا به شدت تلاش می کنند. تروریست های سوریه تا کنون توانسته اند کنترل چند پایگاه نظامی ارتش را در این استان در اختیار بگیرند.