افت جهانی سرعت اینترنت

به گزارشافکارنیوز،خدمات اینترنت در سراسر جهان دچار اختلال شده است و میلیون‌ها کاربر در زمان مشاهده صفحات وب‌سایت‌ها با تاخیری بیش از حد معمول مواجه شده‌اند.

کارشناسان اکنون نگران این امر هستند که اختلال فوق باعثکاهش سرعت سامانه‌های ایمیلی و بانکداری در سراسر جهان شود.

بر اساس این گزارش این اختلال زمانی رخ داد که «اسپم‌هاوس» که گروهی است که علیه بدافزارهای اینترنتی فعالیت می‌کند شرکت هلندی «سایبر بانکر» را در لیست سیاه خود قرار داد.

اسپم‌هاوس که مقر آن در لندن و ژنو قرار دارد از این لیست‌ سیاه برای فیلتر کردن پیام‌های ناخواسته از ایمیل‌ها استفاده می‌کند.

سایبر بانکر یک شرکت خدمات دهنده اینترنت است که اعلام کرده به هر گونه وب‌سایت به جز سایت‌های مرتبط با تروریسم یا هرزه نگاری خدمات ارائه می‌کند.

یکی از سخنگویان شرکت اسپم‌هاوس به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: پس از اینکه اسپم‌هاوس، شرکت سایبر بانکر را در لیست سیاه قرار داد با اختلال غیرمنتظره محدودیت سرویس مواجه شد. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که حجم زیادی از درخواست برای گشودن یک سایت به سرور مربوطه مخابره می‌شود که در نتیجه آن سرعت دسترسی پایین آمده یا غیرممکن خواهد شد.

تصور می‌شود حمله سایبری در این مورد به سرورهای اسپم‌هاوس که در هر ثانیه حجم بسیار بالایی از اطلاعات را رد و بدل می‌کند، صورت گرفته باشد.

بر همین اساس پروفسور «آلن وودوارد» کارشناس حملات سایبری در دانشگاه «سوری» به شبکه بی بی سی گفت که تاثیر این حمله باعثشده تا خدمات اینترنت در سطح جهان افت سرعت پیدا کند.

از سوی دیگر «اسوین اولاف کامفیوس» که گفته می‌شود یکی از سخنگویان شرکت سایبر بانکر است به بی بی سی اعلام کرد بر این باور است اسپم‌هاوس از قدرتش سوءاستفاده می‌کند و نباید درباره محتویات اینترنت تصمیم گیری کند.

بر اساس دیگر گزارشها پنج نیروی سایبری در حال تحقیق درباره این حملات هستند.