به گزارش افکارنیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان ترکیه اعلام کرد: پس از عذرخواهی اسرائیل از ترکیه به دلیل حمله به کشتی مرمره آبی، هیاتی اسرائیلی دوازدهم آوریل به منظور انجام مذاکراتی در این خصوص و نیز بررسی چگونگی پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان و خانواده قربانیان حمله راهی ترکیه می‌شوند.

پیش‌تر نیز معاون نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرده بود که مذاکرات مذکور با هدف پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان این حادثه به زودی برگزار خواهد شد.

مذاکرات درباره برگزاری این نشست پیش‌تر در تماس تلفنی میان تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه صورت گرفت.

حمله نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ به ناوگان آزادی که حامل کمک‌های انسانی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه بود به کشته شدن ۹ تن از فعالان ترکیه‌ای حاضر در کشتی مرمره آبی انجامید.

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در مصاحبهای اعلام کرده بود: بحران به وجود آمده میان ترکیه و اسرائیل سوءتفاهمی بیش نیست و دو طرف بنا به هزاران دلیل روابط خوبی را از سر خواهند گرفت.