حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های کره شمالی
گروه بین الملل:

در این میان یک گروه هکری از کره ادعا می‌کند که چند وب‌سایت رسمی کره شمالی را از کار انداخته است. حمله سایبری متقابل دو کره به یکدیگر پیش از این هم سابقه داشته است.

گروه " انانیمس کره " روز شنبه(۱۰فروردین / ۳۰مارس) و تنها چند ساعت پس از اعلام وضعیت جنگی از سوی کره شمالی ادعا کرد که چندین وب‌سایت دولتی کره شمالی را از کار انداخته است. کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که وارد " وضعیت جنگی " در برابر کره جنوبی شده است. در اعلامیه دولت کره شمالی آمده بود که از این پس همه مناسبات و امور مربوط به دو کشور تابع مقررات زمان جنگ خواهند بود.

منابع منتشرکننده خبر حمله به وب‌سایت‌های دولتی کره شمالی می‌گویند که این وبسایت‌ها چند ساعت پس از حمله مجددا کار خود را از سر گرفته‌اند. با وجود این ظاهرا امکان دسترسی به سه سایت از پنج سایتی که هکرها مدعی حمله به آنها شده‌اند، تا زمان تنظیم گزارش این منابع وجود نداشته است؛ امری که می‌تواند مدعای گروه هکر را تایید کند.

گروه " انانیمس " که از هکرها و اکتیویست‌های سایبری در نقاط گوناگون جهان تشکیل شده، معمولا با تهدیدهایی که علیه دولت‌ها یا وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین مطرح می‌کند، شناخته می‌شود. افراد این گروه خصوصا در طول خیزش‌های مردمی در جهان عرب، چندین عملیات بر ضد دیکتاتورهای سرنگون‌شده در این کشورها اجرا کرده‌اند.
اختلاف بر سر کپی‌رایت حمله‌ها حملات سایبری به وب‌سایت‌های کره شمالی ظاهرا بخشی از برنامه نفوذ آن‌لاین به این کشور است. این برنامه تحت عنوان " OpNorthKorea " انجام می‌شود و با علامت هشتگ(#) در توییتر قابل پیگیری است. جالب این‌که هکر دیگری بجز گروه " انانیمس کره " مسئولیت حملات یادشده را بر عهده گرفته و ادعا می‌کند که " ناشناس " ها در حال دزدیدن(های‌جک) دستاورد او هستند.
این فرد که با حساب کاربری " @ th۳j۳۵t۳r " درباره اقدامات خود توییت می‌کند، پیش از این مسئولیت هک ویکی‌لیکس و یک وب‌سایت مربوط به اسلام‌گرایان افراطی را هم برعهده گرفته بود. وی ادعا می‌کند که در پی مسدودکردن خطوط ارتباطی " همه بچه‌های بد " است؛ از تروریست‌ها و هواداران و همراهان آنها گرفته تا رژیم‌های سرکوبگر.
حملات سایبری همگام با اوجگیری تنشها این نخستین دور از حملات سایبری دو کره علیه یکدیگر نیست. در هفتههای اخیر چندین بانک و شبکه تلویزیونی و دو نشریه کره جنوبی مورد حمله سایبری قرار گرفتند. کره جنوبی احتمال میدهد که کره شمالی در پس این حملات باشد. این حملات پنج روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی٬ آمریکا و کره جنوبی را به حملات سایبری مشابه به تعدادی از وبسایتهای رسمی خود متهم کرده و در مورد "عواقب این اقدامات" هشدار داده بود.