به گزارش افکارنیوز، کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون در مرکز فرماندهی نظامی این کشور را منتشر کرده که او را در حال امضای دستور در حالت آماده‌باش قرار دادن موشک‌ها نشان می‌دهد.

در این تصاویر که در روزنامه رودونگ دولت کره شمالی منتشر شد، کیم در حالی که توسط ژنرال‌ها و نقشه‌ها احاطه شده، مشاهده می‌شود.

در این اتاق، نموداری وجود دارد که روی آن نوشته شده " طرح حمله به سرزمین آمریکا ". در این نمودار، خط سیر موشک‌ها، هاوایی، واشنگتن دی‌سی، لس‌آنجلس، استین و تگزاس را نشان می‌دهد.



نقشه کره شمالی برای حمله به آمریکا

با این حال، بررسی دقیق‌تر این نمودار نشان می‌دهد که مسیر پرواز این موشک‌ها، اهداف بسیاری را از دست می‌دهد و از شهرهای دیگری مثل نیومکزیکو، الباما، جورجیا، می سی سی پی، ارکانزاس، اوکلاهاما و اریزونا می‌گذرد.

به نوشته دیلی میل، احتمال کمی وجود دارد که موشک‌های کره شمالی بتوانند مکانی بیرون از شبه جزیره کره را نشانه بروند.

بر اساس نقشه فدراسیون دانشمندان آمریکا و مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، موشک‌های کره شمالی حتی نمی‌توانند به هند که در ۳۱۰۰ مایلی آنهاست برسند؛ چه رسد به استین که در فاصله ۶ هزار مایلی این کشور قرار دارد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که کره شمالی هم‌اکنون ۶ نوع موشک در اختیار دارد که Hwasong - ۵ and Hwasong - ۶ - پایین‌ترین برد را دارند و تنها اهدافی در ۱۸۰ و ۳۱۰ مایلی خود را می‌توانند نشانه بروند.

تنها موشک کره شمالی که برد بالایی دارد، Musuadan است که میتواند به هدفی در فاصله ۱۸۰۰ مایلی شلیک شود.