ترکیه برای حمله به ایران و عراق برنامه ریزی می کند!
گروه بین الملل:

یک روزنامه نگار ترکیه ای هشدار داد که دولت حزب عدالت و توسعه این کشور با همکاری القاعده، جبهه النصره و تحریک تروریست های این جبهه علیه کردها در سوریه، خود را بازیچه دست اسرائیل برای گسترش جنگ در منطقه که در خدمت منافع امپریالیستی به منظور رسیدن به ترکیه بزرگ است، قرار داده است تا از این طریق به یکی از ده کشور بزرگ جهان تبدیل شود.

به گزارشافکارنیوز، مصطفی یالتشینر در مقاله ای که در روزنامه افرانسل منتشر شد، اینگونه نوشت: ترکیه به رهبری اردوغان در جهت دستیابی به " رویای ترکیه بزرگ " عمل می کند؛ اقدامی که در زمان نخست وزیر سابق ترکیه برای افتتاح سفارت ترکیه در ۱۹کشور آفریقایی طی ۴سال گذشته با شکست روبرو شد. او هم اکنون در حال توسعه فعالیت های اقتصادی در مناطق دور افتاده باقی مانده از امپراطور عثمانی است و می داند که تحقق این رویا درچارچوب مذاکرات با اوجالان و از طریق حمله به ایران، سوریه و عراق امکان پذیر است.

این نویسنده در آغاز مقاله با تاکید بر این که ایالات متحده آمریکا از " اسرائیل بزرگ و ترکیه بزرگ " حمایت می کند، نوشت: اردوغان به خوبی آگاه است که هدفش با صهیونیست ها یکسان است و این تاکتیک او تنها محدود به متقاعد کردن مردم " باقی مانده دولت عثمانی " نیست بلکه گسترش و ایجاد یک دولت عثمانی جدید را نیز شامل می شود.

دولت اخیر ترکیه با اسرائیل همکاری خواهد کرد تا دست در دست اسرائیل در جهت منافع آمریکا به گسترش جنگ در منطقه دامن زند.