نبردهای شدید بین انقلابیون لیبی و گردانهای معمر قذافی دیکتاتوری این کشور امروز سه شنبه نیز در چندین شهر در غرب طرابلس و شرق آن ادامه یافت.

به گزارش العالم، گردان های قذافی بار دیگر شهر " راس لانوف " را هدف حملات هوایی قرار دادند و همزمان گروههایی از مردم، این شهر را به سمت سایر شهرهای شرق لیبی ترک کردند.

این درحالی است که شورای نظامی انقلابیون خواهان تمرکز در راس لانوف برای آمادگی جهت رویارویی های آتی شده است.

منابع انقلابیون گفتند که گردانهای قذافی ساکنان منطقه بن جواد در نزدیک راس لانوف را به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می دهند.

گردانهای قذافی درغرب لیبی نیز حملات خود علیه شهر الزاویه و محاصره آن از همه طرف را تکرار کردند؛ اما انقلابیون بر تسلط خود بر شهر تاکید کرده و گفتند که آماده پاسخ به هرگونه حمله ای بعد از پیروزی یکشنبه گذشته هستند.

در همین حال، منابع انقلابیون گفتند که آنها کنترل خود بر اکثر شهرهای غرب تا شهر نالوت در مرز با تونس تشدید کرده اند.

درحالی که حملات نیروهای قذافی به شهر راس لانوف ادامه دارد، گروههایی از انقلابیون در مناطق شرق کار حمایت و پشتیبانی از خطوط نبرد برای آماده شدن جهت حمله به شهر سرت در نزدیک طرابلس را آغاز کرده اند.

انقلابیون گفتند که تعدادی از نظامیان قذافی را در درگیری های دو روز پیش در غرب لیبی به اسارت گرفته اند و تصاویر اسیر کردن آنها را در محل تجمع گردانهای قذافی بین شهرهای صرمان و تاغمه روی شبکه اینترنت منتشر کرده اند.

درهمین حال، انقلابیون لیبی اجساد گروهی از افسران از جمله سرهنگ محمد الطرابلسی فرمانده نیروهای قذافی در شهر الزنتان را کشف کردند که دستهای آنها بسته شده و به خاطر خودداری از جنگیدن با معترضان و انقلابیون به ضرب گلوله کشته شده بودند.