رئیس جمهور جدید کنیا سوگند یاد کرد

به گزارش افکارنیوز، ده‌ها هزار تن از مردم کنیا امروز برای شرکت در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید کشورشان در بزرگ ترین ورزشگاه شهر نایروبی حضور داشتند.

اوهورو کنیاتا رئیس جمهور جدید کنیا امروز طی مراسمی در حالی که همسر وی نیز در کنارش ایستاده بود سوگند ریاست جمهوری را با دست گذاشتن بر روی همان کتاب انجیلی که پدرش جومو کنیاتا با آن سوگند یاد کرده بود ادا کرد.

نزدیک به ۱۲ تن از رهبران کشورهای آفریقایی و همچنین مقاماتی از دیگر کشورها و سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در این مراسم حضور داشتند.

بسیاری از کنیایی ها امیدوارند که فرزند قهرمان استقلال کشورشان به تعهد خود درباره اینکه رهبر همه ملتشان خواهد بود وفادار باشد به خصوص در این کشور که سیاست در آن با مسائل قومی قبیله ای گره خورده است.

جومو کنیاتا اولین رئیس جمهور کنیا پس از استقلال این کشور است.

او پس از تحمل هفت سال زندان با فشار سوسیالیستها بر انگلستان در ۱۹ آگوست ۱۹۶۱ آزاد شد.

اتحادیه ملی کنیا به رهبری جومو کنیاتا، بلافاصله پس از استقلال کنیا در ۱۲ دسامبر ۱۹۶۳، دولت را تشکیل دادند و یک سال بعد کنیاتا اولین رئیس جمهور کنیا گردید اما با مرگ کنیاتا در سال ۱۹۷۸، دنیل آراپ موی رئیس جمهور شد.

این در حالی است که کنیاتا به اتهام دست داشتن در حوادثپس از انتخابات سال ۲۰۰۹ در این کشور در ژوئیه آینده در برابر دادگاه جنایی بین المللی حاضر می شود.

مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید کنیا قرار بود در مارس گذشته پس از انتخاباتی که در اوایل همان ماه برگزار شد صورت گیرد اما به دلیل شکایت رایلا اودینگا رقیب اصلی وی درباره نتایج انتخابات به تعویق افتاد.