به گزارش افکارنیوز، کارکنان خطوط هوایی ترکیه برای اعتصاب آماده می شوند. بر اساس این خبر، اتحادیه کارکنان هوایی ترکیه فردا در این باره تصمیم خود در خصوص اعتصاب کارکنان خط هوایی " ترکیش ایرلاین " را اعلام خواهد کرد. علت اعتصاب، تصمیم این شرکت در خودداری از بازگشت کارکنانی است که سال گذشته اعتصاب کرده بودند.

در عین حال وزیر دارایی ترکیه درباره این اعتصاب هشدار داد و گفت اعتصاب در این موسسه بزرگ ترکیه به صنعت گردشگری و اقتصاد این کشور آسیب خواهد رساند و دولت ترکیه در این خصوص شرکت ترکیش ایرویز را تنها نخواهد گذاشت.

- در خبری دیگر " رجب طیب اردوغان " از درگیری ها و اعتراضات در مقابل دادگاه جنایی استانبول در روز گذشته انتقاد کرد که سبب تعویق رسیدگی به پرونده کودتا در این کشور شد. وی این اقدام مخالفان را اقدام علیه دادگاه مستقل خواند و مخالفان را به تحریک مردم برای برگزاری جلسات و اعتراضات غیرقانونی متهم کرد.

- همچنین یک رسانه ترکیه به نقل از یک دیپلمات ارشد ترکیه که خواست نامش فاش نشود نوشت: سفر " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه به غزه نه تنها آسیبی به روند سازش خاورمیانه که مد نظر آمریکا است نخواهد رساند، بلکه مکمل خوبی برای پیشبرد این مذاکرات خواهد بود.

- " تانر یلدز " وزیر انرژی ترکیه در دیدار از باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، از احتمال همکاری ترکیه با قبرس یونانی نشین و رژیم صهیونیستی در یک پروژه مشترک انرژی در دریای مدیترانه خبر داد.

- نخست وزیر قرقیزستان ساعاتی قبل از دیدار اردوغان نخست وزیر ترکیه از این کشور خواستار حضور گسترده شرکت های ترکیه در کشورش برای کمک به توسعه اقتصادی آن شد.

لازم به ذکر است بعد از استقلال جمهوری قرقیزستان، ترکیه اولین کشوری بود که به آنها تبریک گفت و از آن روز روابط دو کشور توسعه روز افزون یافت به طوریکه در سال ۲۰۱۱ به سطح همکاری استراتژیک ارتقاء یافت.

- همچنین رسانه های ترکیه از توافق احزاب سیاسی ترکیه با تمدید وقت تعیین شده برای ارائه پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور خبر دادند.