به گزارش افکارنیوز، نجات ملامجید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در بیست و دومین جسله شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو هشدار داد که علی‌رغم حصول پیشرفت‌هایی در زمینه مبارزه با تجارت جنسی کودکان در سطح ملی و جهانی و قرار دادن استانداردهایی برای حذف این گونه سرگرمی‌ها در سفرها و صنعت توریسم هنوز چالش‌ها در این زمینه باقی است.

برقراری روابط جنسی با کودکان در سال‌های اخیر بعنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری برای کسانی تبدیل شده که به یک کشور و یا مقصدی خاص برای دستیابی به این منظور سفر می‌کنند. این صنعت مواردی چون قاچاق کودکان، خودفروشی کودکان، هرزه‌نگاری کودکان و خرید و فروش کودک برای سوء استفاده‌های اخلاقی را شامل می‌شود.

براساس آمارهای بدست آمده در این گزارش تا سال ۲۰۳۰ تعداد توریست‌ها در دنیا به ۸/۱ میلیارد نفر خواهد رسید و این افزایش در تعداد توریست‌ها می‌تواند ریسک قربانی کودکان در این صنعت را به شدت افزایش دهد.

کودکانی که بیش از دیگران در خطر گرفتار شدن در این صنعت قرار دارند، کسانی هستند که یا هم اکنون مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و یا اینکه به شدت فقیر هستند. هم چنین اینترنت نیز خود بعنوان ابزاری برای قاچاقچیان تبدیل شده تا بتوانند با این کودکان راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

آمارها نشان می‌دهد که درصد بیشتر متجاوزان را مردان تشکیل می‌دهند، اما پنج درصد از آنها نیز زنان هستند. آنها می‌توانند متاهل یا مجرد باشند و از هر رده سنی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.

راه‌های زیادی برای یک متجاوز وجود دارد تا بتوانند به این کودکان دسترسی پیدا کند. در برخی از کشورها که ازدواج کودکان امری معمول بشمار می‌آید، والدین دختران جوان حاضرند فرزندشان را در ازاء گرفتن مبلغی پول به عقد موقت یک توریست در بیاورند.

در این گزارش آمده است که تجارت جنسی کودکان بعنوان یکی از جاذبه‌های صنعت توریسم حدود ۲۰ میلیارد دلار آمریکا در سال درآمد دارد. این در حالی است که علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای مبارزه با این مساله، این تجارت به سرعت در حال افزایش است.

خانم ملامجید در ادامه متذکر شد: یکی از راه‌های مبارزه با برده‌کشی جنسی کودکان قرار دادن مجازات‌های سنگین برای این جرم است‌، اما با وجود فقدان اطلاعات کافی در مورد پرونده‌های تجارت جنسی کودکان و خلاءهای قانونی مبارزه با آن تقریبا به امری غیرممکن تبدیل شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، این گزارشگر از کشورهای جهان خواست تا با ارتقاء و قویتر کردن قوانین و مقررات مبارزه با تجارت جنسی کودکان در این مسیر یک قدم اساسی بردارند.