استقبال رهبران فتح از استعفای سلام فیاض

به گزارش افکارنیوز، «امین مقبول» دبیرکل شورای انقلابی فتح در واکنش به پذیرش استعفای فیاض از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که جنبش فتح از استعفای فیاض بسیار خرسند است زیرا این تشکیلات با بحران اقتصادی مواجه است و فیاض نیز در مدیریت آن شکست خورده است.

مقبول اظهار داشت که فیاض در هدایت سکان اقتصاد فلسطین با شکست مواجه شد و بدهی‌های هنگفتی به تشکیلات خودگردان تحمیل کرد و علاوه بر آن در پرداخت حقوق کارکنان طی ماه‌های گذشته ناکام بوده است و جنبش فتح از استعفای وی بسیار خرسند است.

وی درباره شخصیتی که قرار است ریاست دولت آینده را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: سخن گفتن درباره نامزدهای نخست‌وزیری و انتشار اسامی در رسانه‌ها فعلا زود است اما رایزنی‌ها در این باره وجود دارد.

مقبول با اشاره به اینکه حماس سرگرم انتخاب اعضای دفتر سیاسی این جنبش است، گفت که این موضوع به دو هفته زمان نیاز دارد و اگر حماس جدیت خود برای پایان دادن به دودستگیها و تحقق آشتی را نشان دهد قطعا محمود عباس ریاست دولت فلسطین را بر عهده خواهد گرفت و تا زمان برگزاری انتخابات فراگیر یک دولت توافق ملی تشکیل خواهد شد در غیر این صورت دولت فلسطینی جدید به ریاست یکی از شخصیتهای ملی فلسطین تشکیل خواهد شد.