سوءاستفاده‌ جنسی از دختران مسلمان در میانمار

به گزارش افکارنیوز، زنان و دختران مسلمان میانماری در حالی در این وضعیت روزگار به سر می‌برند که حتی خانواده‌هایشان(در صورت زنده بودن) از وضعیت آن‌ها هیچ اطلاعی ندارند.

نتایج یک گزارش جدید که به صورت محرمانه با برخی از شاهدان عینی این جنایات به عمل آمده، حاکی از آن است که از آنجاییکه مسلمانان آراکان با وجود سابقه چند صد ساله همچنان از سوی دولت بودایی میانمار، تبعه این کشور محسوب نمی‌شوند و حق شهروندی ندارند، از تمامی حقوق انسانی محرومند و هر گونه جنایتی علیه آن‌ها انجام می‌شود.

در این گزارش که از یکی از بازداشتگاه‌های میانمار به عمل آمده، عنوان شده است که در این بازداشتگاه ۲۰ زن و ۳ کودک زیر ۸ سال نگهداری می‌شوند.

یکی از شاهدان عینی که خود را «امینه» می‌نامد، می‌گوید: یک روز که سربازان برای جشن روز استقلال میانمار در بازداشتگاه نبودند، هنگامیکه از کنار این بازداشتگاه رد می‌شدم صدای زنانی را شنیدم که از من طلب کمک می‌کردند.

وی افزود: آن‌ها از می‌خواستند که پیامشان را به کسی برسانم. آن‌ها به من گفتند که اگر سربازان از این قضیه مطلع شوند، آن‌ها را خواهند کشت.

امینه می‌گوید: سه کودک در بازداشتگاه بودند و برخی از بازداشت‌شدگان به طور واضح باردار بودند.

این گزارش حاکی از آن است که بسیاری از ساکنان این منطقه از وضعیت بازداشت‌شدگان آگاه هستند اما از ترس جانشان حرفی نمی‌زنند.

یک شاهد عینی دیگر از وجود بازداشتگاه دیگری با این شرایط در نزدیکی همین بازداشتگاه خبر داد.

این گزارش تأکید می‌کند که این شاهدان عینی با وحشت زیاد در مورد این موضوع صحبت می‌کنند زیرا مسلمانان از هیچ‌گونه حقوقی برخوردار نیستند و آنان زندگی خود را با صحبت کردن در این مورد با روزنامه‌نگاران در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با وجود آنکه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسلمان اقلیت "روهینگیا" در میانمار زندگی می كنند، اما دولت این کشور از به رسمیت شناختن آنها به عنوان شهروندان میانمار خودداری کرده و بر همین اساس، نیروهای دولتی و بوداییان این کشور که اکثریت را تشکیل می دهند، طی ماه های گذشته خشونت های زیادی به راه انداخته و تعداد زیادی از مسلمانان "روهینگیا" را قتل عام کرده اند.